Framvagnsbyte för b20 duett.

piruetten
2 januari 2019 · 33 Inlägg

hej, skrev ett mejl till bilbes om vad som gäller vid motorbyte på en -60 duett. tänkte ju byta till en b20. har en nymålad o fin.
jo max 60kw ca 81hk o vid byte till b20 måste framvagnsbalken bytas till en typ b18, fick höra att det inte är så bara att byta, ngt med hjälpstyrarm o ngt annat "är på amatörnivåsad
så nu funderar jag på ett b18 block borrat till b20 bara för märkningen på blocket. har ju kolvar o en renoverad topp

(lite tankar bara) berra

Xebers76
2 januari 2019 · 2 265 Inlägg

piruetten skrev:
hej, skrev ett mejl till bilbes om vad som gäller vid motorbyte på en -60 duett. tänkte ju byta till en b20. har en nymålad o fin.
jo max 60kw ca 81hk o vid byte till b20 måste framvagnsbalken bytas till en typ b18, fick höra att det inte är så bara att byta, ngt med hjälpstyrarm o ngt annat "är på amatörnivåsad
så nu funderar jag på ett b18 block borrat till b20 bara för märkningen på blocket. har ju kolvar o en renoverad topp

(lite tankar bara) berra

Tror helt ärligt varken bess eller polis skulle märka eller heller bry sig om du har en B20 istället för en B18.

piruetten
2 januari 2019 · 33 Inlägg

då den nu måste regbes med ny motor så är jag rädd att det blir lite kinkigt,

Aronson
2 januari 2019 · 914 Inlägg

På b16 har du hjälpstyrarmen fastsatt i balken och på b18 sitter den skruvad i ramen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang