Ligger info om besiktningen kvar till ombesiktningen. VOLVO 940 GL 1992

Xecutah
26 mars 2019 · 2 Inlägg

Hej alla!

Jag besiktade bilen i torsdags och den blev underkänd. Var småsaker dom märket på, bl.a rost på bromsrör och lite på balkarna. Var "fel" som har varit där i 7 år.  Har en kompis som jobbar som mekaniker och han säger att det inte är grunder för 2:or. Dom var stenhårda och sa att den bara kan skickas på skroten.

Då till min fråga.
Ligger all info kvar som dom skrivit på bilen kvar om jag skulle ombesikta den på en annan besiktning? Jag kan förstå om det ligger inne i systemet att den inte blev godkänd, men 2:orna, ligger dom kvar?Den gick nämligen igenom utan något problem förra åter på en annan firma.

Ska också tilläggas att firman heter Besikta AB.

På förhand Tack // Xecutah

Senast redigerat av Xecutah (26 mars 2019)

zzr94092
26 mars 2019 · 4 387 Inlägg

Dom kan se allt om föregående bes.

jaka54
26 mars 2019 · 5 729 Inlägg

Hej!
Som sagts ovan! -De kan se!
Men vad var det för fel på bilen?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
26 mars 2019 · 4 917 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Som sagts ovan! -De kan se!
Men vad var det för fel på bilen?

Det var BARA lite rost på bromsrören..och balkarna..sad

Senast redigerat av _- (26 mars 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Xecutah
26 mars 2019 · 2 Inlägg

Jag har hittat lite mer info. Och på firman bilprovningen kan man få protokoll från deras databas tre år bakåt i tiden. Vilket isf kan då betyda att det inte syns på andras?

Knugcab
26 mars 2019 · 5 111 Inlägg

Jodå tvåorna ligger kvar, annars vet de ju inte vad de skall kolla på en efterkontroll. Men det är ju något konstigt med hela den här historien, finner det märkligt att de skulle anse en bil vara skrotfärdig för något som inte ens skall rendera tvåor. Jag skulle tro du får samma nedslag på en annan station om de ansåg det vara så illa. "lite rost på bromsrör och balkar" säger inte mycket, kan ju vara allt från lite brunt på ytan till stora hål.....

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
KolGruvan
26 mars 2019 · 1 450 Inlägg

Upp men en bild så vi kan se.
Att besikta kan va märkligt ibland..
Besiktad en 740 häromveckan som ja va säker på att den inte skulle gå igenom för den Är totalt upprutten i golv och trösklar.. men ja tänkte att ja provar..å den gick igenom,helt otroligt.

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang