Kardanklump till impala?

Nywack
30 april 2019 · 21 Inlägg

Hejsan!
Har en fundering angående att beställa hem en ny bakaxelklump till en cheva impala 58.. Har försökt googla fram någon sida att beställa från men inte hittat någon vettig.. Någon som har någon sida att rekommendera?

Mvh Adam!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 april 2019 · 14 039 Inlägg

Nywack skrev:
Hejsan!
Har en fundering angående att beställa hem en ny bakaxelklump till en cheva impala 58.. Har försökt googla fram någon sida att beställa från men inte hittat någon vettig.. Någon som har någon sida att rekommendera?

Mvh Adam!

Du kanske ska precisera dig lite. Menar du innehållet i diffen eller hela bakaxeln?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
zzr94092
30 april 2019 · 4 385 Inlägg

Tror att TS menar diffhuset/ mittdelen på axeln,man drar ur drivaxlarna,lossar kardan,sen har man ett antal skruv "fram" på axeln,finns ingen kåpa bak på axeln ,så får man ut hela diffen,kronhjulet i en enhet..som på fordaxlarna.

Nywack
30 april 2019 · 21 Inlägg

Hej ursäkta, det är själva klumpen inte bara innehållet, men hittar inget bra ställe att lägga en beställning..

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 april 2019 · 14 039 Inlägg

Nywack skrev:
Hej ursäkta, det är själva klumpen inte bara innehållet, men hittar inget bra ställe att lägga en beställning..

Menar du inte hela bakaxeln, det är väl stel axel på dom där bilarna?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang