Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Presidento Of World
18 mars · 2 529 Inlägg
#4801

En svår grabbar och flickor; en Audi A4 sedan 2002 (nya karossen) 1.8T fin röd färg ingen rost och en 1 ägare fram till 2016 och nu en bekant sedan - 16. Garanterade 10 000mil.

Rätt standard Utrustad och allt funkar. Vad tror vi?

Presidento saknar signatur
it_mutt
18 mars · 9 995 Inlägg
#4802

Presidento skrev:
En svår grabbar och flickor; en Audi A4 sedan 2002 (nya karossen) 1.8T fin röd färg ingen rost och en 1 ägare fram till 2016 och nu en bekant sedan - 16. Garanterade 10 000mil.

Rätt standard Utrustad och allt funkar. Vad tror vi?

15-20K. Det är "rätt motor" med fel låda s.a.s. .

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Presidento Of World
19 mars · 2 529 Inlägg
#4803

it_mutt skrev:

Presidento skrev:
En svår grabbar och flickor; en Audi A4 sedan 2002 (nya karossen) 1.8T fin röd färg ingen rost och en 1 ägare fram till 2016 och nu en bekant sedan - 16. Garanterade 10 000mil.

Rätt standard Utrustad och allt funkar. Vad tror vi?

15-20K. Det är "rätt motor" med fel låda s.a.s. .

Ja, tror den är 5 växlad.. Hade hoppats på 25k iaf men får väl lägga ut den för 25 och pruta till 20 kanske?

Presidento saknar signatur
Racingmikke
19 mars · 84 Inlägg
#4804

En mörkblå Audi A6 Quattro 2.7 biturbo kombi Manuell 2004, rostfri, 12000mil, gått i Luleå sen Kiruna, få ägare, svensksåld, tror serviceboken är komplett, Ej trimmad, nybytt kamrem, Inga konstigheter.
Vad tror ni? Den är verkligen kanonfin!
PMa om nån är intresserad.

Senast redigerat av Racingmikke (19 mars )

Varför tanga när man kan ha boxer?
it_mutt
19 mars · 9 995 Inlägg
#4805

Presidento skrev:

it_mutt skrev:

Presidento skrev:
En svår grabbar och flickor; en Audi A4 sedan 2002 (nya karossen) 1.8T fin röd färg ingen rost och en 1 ägare fram till 2016 och nu en bekant sedan - 16. Garanterade 10 000mil.

Rätt standard Utrustad och allt funkar. Vad tror vi?

15-20K. Det är "rätt motor" med fel låda s.a.s. .

Ja, tror den är 5 växlad.. Hade hoppats på 25k iaf men får väl lägga ut den för 25 och pruta till 20 kanske?

Ja, 1.8T har den 5-växlade. Den är inte sådär supertörstig iaf, men, det är ju trevligare med den sexpetade lådan. Sen är ju färgen något som man antingen gillar eller hatar (eller är helt clueless om).

Dra ut den för 25K o se vad som händer. Är ju rena vågmaskinen med priserna på de där från vecka till vecka.

Men, rostfri är ju ett plus, framskärmarna brukar ju bli uppätna (vet jag av erfarenhet)

Senast redigerat av it_mutt (19 mars )

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Tacos
3 april · 5 Inlägg
#4806

Jag har en Golf från -01. 1.4, 75hk, gått mellan 22k-25k mil.

Relativt befriad från rost men det börjar se lite illa ut i framkant på förardörren.
ACn funkar inte och har aldrig gjort på de 6 år jag haft den
Rost finns på bromsrören
Bromsarna ligger på på vänster bak, exakt anledning okänd
Framrutan är sprucken och det är inte säkert att det går igenom besiktningen
Motorlampan lyser alltid, troligtvis på grund av en EGR-ventil som är trasig
Oljefiltret läcker
Finns eventuellt ett spännande elfel, eller så är det medvetet? Men om nyckeln sitter i förardörren och man samtidigt öppnar dörren bakom, så åker alla rutor ner (med elhissar) helt knäppt men har lyckats återproducera felet så att säga.

Bilen startar och går fint, har alltid gjort. Service är inte gjort sedan 2017 nu, EGR-ventil har bytts två gånger sedan köp. Den går ganska billigt även om skatten är hög (typ 1770 eller nåt) den har dock inte varit något mer än trafikförsäkrad de senaste åren. Nästa besiktning är senast sista juni i år tyvärr så lite nära inpå..

Till frågan: Kan man sälja den här lilla pärlan för något? Som reservdelsbil eller som pendlarbil för den som kan hemmafixa lite? Vad vore i så fall ett rimligt pris? Eller är det bilhimlen nästa?

spillolja
3 april · 2 097 Inlägg
#4807

Tacos skrev:
Jag har en Golf från -01. 1.4, 75hk, gått mellan 22k-25k mil.

hade den varit i ordning kanske den varit värd 15.000-20.000:-   men som den är kanske 5000-10.000:-
så den ska du inte behöva skicka till sankte per

smile

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
Racingmikke
3 april · 84 Inlägg
#4808

Racingmikke skrev:
En mörkblå Audi A6 Quattro 2.7 biturbo kombi Manuell 2004, rostfri, 12000mil, gått i Luleå sen Kiruna, få ägare, svensksåld, tror serviceboken är komplett, Ej trimmad, nybytt kamrem, Inga konstigheter.
Vad tror ni? Den är verkligen kanonfin!
PMa om nån är intresserad.

Ingen som har en idé?

Varför tanga när man kan ha boxer?
Tacos
3 april · 5 Inlägg
#4809

spillolja skrev:

Tacos skrev:
Jag har en Golf från -01. 1.4, 75hk, gått mellan 22k-25k mil.

hade den varit i ordning kanske den varit värd 15.000-20.000:-   men som den är kanske 5000-10.000:-
så den ska du inte behöva skicka till sankte per

smile

Tack! Jag hade funderat på om man kanske kunde få mellan 5-7 tusen för den. Ärligt talat så har jag mest lite dåligt samvete och önskar att någon annan kan ge bilen ett finare fortsatt liv, så töntig är jag smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 april · 11 909 Inlägg
#4810

Lite kul och se vad ni skulle värdera bilen till. Har fått några bud själv.

Volvo 740GL -86. Enda utrustning är yttertempmätare. Rullat 40200 mil. B230A/M47. Går utmärkt. Bes till 2021-03-31. Helt oskruvad. Servad av mig för cirka 1 månad sedan. (Kylvätska -45 grader, olja, filter). Används dagligen som pendlarbil. Helt ny USB-stereo från Biltema. Nya bromsar bak.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-aed8aa9757658b8838e614d6233eb26e.jpg

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
Svarte_Orm
3 april · 1 992 Inlägg
#4811

Du kan nog byta jämnt med golfen ovan, skulle jag tro. 740 har ännu inte rusat i pris som 240

Djo
5 april · 10 074 Inlägg
#4812

10-15 är den nog värd om skicket är bra smile

740 börjar sticka iväg i pris du får ju inte en fräsch för under 10 som är besiktigad och felfri.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Rensvinf
5 april · 433 Inlägg
#4813

Hybrid_ skrev:
Lite kul och se vad ni skulle värdera bilen till. Har fått några bud själv.

Volvo 740GL -86. Enda utrustning är yttertempmätare. Rullat 40200 mil. B230A/M47. Går utmärkt. Bes till 2021-03-31. Helt oskruvad. Servad av mig för cirka 1 månad sedan. (Kylvätska -45 grader, olja, filter). Används dagligen som pendlarbil. Helt ny USB-stereo från Biltema. Nya bromsar bak.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-aed8aa9757658b8838e614d6233eb26e.jpg

De som kan tänka sig att köpa en 740 är ju dock en speciell grupp. Iaf hade jag velat påstå det.
Så priset hade jag sagt är svårt att avgöra.  Det finns Volvo-killar på landet som hade gett bra betalt för en fin 740 och det finns de som inte rör i den med tång. Rätt köpare hade säkert gett 10-15.
Är den besiktad till 2021 så är ju bara den tiden värd sitt pris i pengar helt oberoende av bilen.

Själv hade jag knappt betalat för en 740 oavsett skick. Men så är det ju med bilar som får räknas ha en speciell kundgrupp. Jag har en bil från 98 som jag aldrig hade sålt under 300k. Men väldigt många hade tyckt att det är ytterst orimligt med de summorna för en äldre bil.  Allt beror ju på köparen.

Just stereon spelar dock ingen roll. hahaha.

torsen
19 april · 3 229 Inlägg
#4814

Vad kan en VW 1303 S -74 på okänt miltal vara värd?
Bilen besiktad några dagar till.
Fick vid senaste besiktning 1:a/anmärkning/bra att veta på rost i golv, som inte åtgärdats.
Väldigt många ägare.
Senaste ägarbytet för 3 dagar sedan.
Ej bilfirma = privat.

torsen
19 april · 3 229 Inlägg
#4815

Vad heter klubben för VW typ 1 och vilken adress har den?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 april · 11 909 Inlägg
#4816

Rensvinf skrev:

Hybrid_ skrev:
Lite kul och se vad ni skulle värdera bilen till. Har fått några bud själv.

Volvo 740GL -86. Enda utrustning är yttertempmätare. Rullat 40200 mil. B230A/M47. Går utmärkt. Bes till 2021-03-31. Helt oskruvad. Servad av mig för cirka 1 månad sedan. (Kylvätska -45 grader, olja, filter). Används dagligen som pendlarbil. Helt ny USB-stereo från Biltema. Nya bromsar bak.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-aed8aa9757658b8838e614d6233eb26e.jpg

De som kan tänka sig att köpa en 740 är ju dock en speciell grupp. Iaf hade jag velat påstå det.
Så priset hade jag sagt är svårt att avgöra.  Det finns Volvo-killar på landet som hade gett bra betalt för en fin 740 och det finns de som inte rör i den med tång. Rätt köpare hade säkert gett 10-15.
Är den besiktad till 2021 så är ju bara den tiden värd sitt pris i pengar helt oberoende av bilen.

Själv hade jag knappt betalat för en 740 oavsett skick. Men så är det ju med bilar som får räknas ha en speciell kundgrupp. Jag har en bil från 98 som jag aldrig hade sålt under 300k. Men väldigt många hade tyckt att det är ytterst orimligt med de summorna för en äldre bil.  Allt beror ju på köparen.

Just stereon spelar dock ingen roll. hahaha.

Fick 16500:-

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
Svarte_Orm
19 april · 1 992 Inlägg
#4817

Oj. Då kanske 740 är på väg att bli lika dyra som 240 nu då.

rcy
23 april · 1 547 Inlägg
#4818

Svarte_Orm skrev:
Oj. Då kanske 740 är på väg att bli lika dyra som 240 nu då.

Inom rätt kretsar är dom värda sin vikt i guld, vi övriga vill helst inte se dom alls.

Lohi
27 juni · 46 Inlägg
#4819

Tar liv i tråden igen då jag tycker det är intressant att se vad folk tycker.
Jag har en manuell Subaru Forester SF 2.0 Turbo (177HK) -01. Så Facelift varianten av första generationen. Gått 16.000 mil.

Utrustning som sticker ut är:
AC, Farthållare och stor Glastaklucka

Skicket överlag är bra, ingen synlig kaross rost eller allvarliga skador förutom lite dörruppslag och repor.
Har egentligen inga planer på att sälja bilen, men vore intressant att se vad folk skulle kunna tycka att den är värd.

rcy
1 juli · 1 547 Inlägg
#4820

Lohi skrev:
Tar liv i tråden igen då jag tycker det är intressant att se vad folk tycker.
Jag har en manuell Subaru Forester SF 2.0 Turbo (177HK) -01. Så Facelift varianten av första generationen. Gått 16.000 mil.

Utrustning som sticker ut är:
AC, Farthållare och stor Glastaklucka

Skicket överlag är bra, ingen synlig kaross rost eller allvarliga skador förutom lite dörruppslag och repor.
Har egentligen inga planer på att sälja bilen, men vore intressant att se vad folk skulle kunna tycka att den är värd.

Skulle gissa på mellan 20 och 30.
AC och farthållare är inte direkt något som sticker ut på en bil från 2000-talet.

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang