Avgifter föratt äga ett fordon - Vad är ett måste?

Nickeboii
fredag 15:02 · 673 Inlägg

Growe skrev:

Nickeboii skrev:

M123 skrev:
Är man nybörjare så är det lätt att det blir mer till än det här vanliga bruksgrejerna som listas ovan.

Hör nog till vanligheterna att man har sönder lite saker när man börjar skruva och underhåller bilen, man ska bara släppa på någon detalj i plast som sitter som sten med hjälp av klipps och booooom du har två delar eller en fladdrig plastsak sittandes på trekvart.

Eller du kanske kommer köpa rattmuff och kromade sydsmattor eller vem vet en sådan där vad dom nu heter med massa kulor på man hänger över sätet.
Sen nya glödlampor i olika färger likt ett 80-tals diskotek.

Det blir så mycket mer om man ska vara seriös med att äga en bil, det är ju något många sätter personlig prägel på, vissa vårdar andra försummar.
Det jag vill komma till är att det kostar långt mer än det här måste sakerna, det är alltid utgifter planerade eller inte och att sätta en enskild prislapp och kostnadsposter är inte så bara egentligen.

Detta råkade jag ut för, men med bromsar istället. Skulle byta en bromsslag som jag fick anmärkning på. Bytte allt och det var frid och fröjd. tills att jag skulle lufta och nippeln gick av i oket. Så jag fick köpa ett nytt bromsok. Lagom kul och mycket dyrare än vad man räknat med.neutral

Till nästa gång ta en hylsa som passar över luftnippeln och sen slår du utav bara fan på hylsan då brukar rosten spricka och nippeln släpper lättare.. Brukar fungera väldigt bra..

Vet inte om det var ironiskt sagt eller inte, men det var precis så jag gjorde när den gick av. roll

Edit: Såg att nu att det du menade att jag skulle smälla till nippeln och inte hantaget på skaftet. Det blir ju såklart lite annorlunda då.

Senast redigerat av Nickeboii (fredag 15:04)

candyweiss
fredag 21:36 · 349 Inlägg

Growe skrev:

candyweiss skrev:

Growe skrev:

man borde bli omydighetsförklarad när man har en poppys I ett fordon

Bara för det ska jag införskaffa en Poppy. Frågan är då, vilken doft ska man välja? Tror det blir lavendel.

gör det. Får du prata med polisen ofta och drt är ju trevligt

Polisen har nog stannat/kollat mig max 5 gånger på 35 år så det är lugnt big_smile

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt