Räkna med att de flesta exemplar är långmilade och/eller har någon form av rost-angrepp.
Annars är det väldigt trevliga bilar.
140hk motorn är en 8-ventilare och räcker rätt långt men tappar lite när man vill upp i högre farter.
170hk motorn är en 16-ventilare och är tröttare på låga varv men presterar bättre när du får upp flåset.
I min mening är 140hk motorn lättare att köra då den är starkare på låga varv, men ingen av dem kan prestera särskilt bra under 1700rpm pga gammal insprutningsteknik.
Ju senare årsmodell desto mindre barnsjukdomar och problem. 2007-2008 är att rekommendera.
Det finns en uppsjö med tillbehör till dessa bilar, vissa är bara kosmetika, andra, som t.ex RS4 eller H&R bakre krängningshämmare, gör bilen ORDENTLIGT mycket roligare att köra.
140hk och versionerna har underdimensionerade bromsar från fabrik (288mm fram, 245mm bak) men dessa kan lätt bytas ut mot större dito.
Fram går 312mm skivor på, byter man ok-hållarna kan man köra samma bromsok som på 288mm.
Bak behöver oken också bytas, men de passar från en framhjulsdriven bil också o där tar man 288mm skivorna från en 2.0TFSI.
170hk versionen har redan 312mm skivor fram men 255mm bak.
Som regel är dessa bilar snålt utrustade, t.ex är det INTE standard med elhissar bak. Många saknar xenon och halogenstrålkastarna är ett skämt.
Men annars är de rätt skottsäkra, största faran är som alltid tidigare ägare.
Har haft en 140hk TDI quattro som jag modifierade en del och hade många trevliga mil i, så har du fler frågor eller funderingar kan du hojta till
