Sunny 1.6 slx

Gabriel_kif
13 oktober 2019 · 18 Inlägg

Hej, tänkte köpa en Nissan sunny 1.6 slx med cirka 10k mil. Det är en b12 coupe från 1990. 4 cylindrig ga16i på 90hk , har någon någon aning vad ett riktpris skulle vara, inge skada på origionallack
Tack

Volvo 850 t5 "Turbo" (1995)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
13 oktober 2019 · 4 917 Inlägg

OM jag skulle vara köpare så skulle jag inte lägga mer än max 10 000 för en såpass gammal bil oavsett hur långt den gått.
Tänk bara på vilka dolda fel och annat som uppenbarar sig när man ska dra igång det gamla liket. .

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Gabriel_kif
13 oktober 2019 · 18 Inlägg

malus skrev:
OM jag skulle vara köpare så skulle jag inte lägga mer än max 10 000 för en såpass gammal bil oavsett hur långt den gått.
Tänk bara på vilka dolda fel och annat som uppenbarar sig när man ska dra igång det gamla liket. .

Hehe okey smile , han begär 30 000, dessa dolda fel, märks dom vid besiktning? Den är bessad i maj och godkänd.

Volvo 850 t5 "Turbo" (1995)
Xebers76
13 oktober 2019 · 2 265 Inlägg

För 30k så måste bilen vara i absolut toppskick för att motivera priset.

Mer realistiskt som förra skribenten sa, max 10k bilen är gammal. Dem bilarna har inget för sig som drar upp priset.

Besiktningen kan se vissa saker, MEN ett dolt fel är precis vad det heter. Besiktningen kan inte se att kupefläkten kommer lägga av nästa lördag exempelvis.

Med det sagt är det bilar som är kända för att vara pålitliga, men kom ihåg att den är 30 år gammal och dem vill gärna rosta lite överallt. Bara för att karossen är fin betyder inte det att golv, balkar och fjädertorn är fina.

Syna bilen noga

Senast redigerat av Xebers76 (13 oktober 2019)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 oktober 2019 · 14 041 Inlägg

Kom ihåg att saker och ting är värda precis så mycket som köparen är villig att betala. I övrigt håller jag med Ivel i det han skriver.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Gabriel_kif
13 oktober 2019 · 18 Inlägg

Ivel skrev:
Jag misstänker att det är en låg svart b12 du är spekulant på?
Den ser fräsch ut och har lite kul udda attribut som 90hk och stora ljudsystemet.
Jag tycker det är synd att den här fått coils, raggarmodifierat avgassystem och studsiga lågprofilsdäck...även om fälgarna är riktigt snygga.
Priset?
Jag skulle tycka att 30.000kr för en så pass udda klassiker är rimligt om den verkligen är fantastiskt fin och miltal kan verifieras.
Däremot hade jag återställt bilen i originalutförande och njutit...men jag är å andra sidan närmare femtio bast och är förtjust i fina original japsar.

Yes, verkar vara rätt bil, original är ju de jag är främst ute efter, dock med orginallack m.m. Så är det ju möjligt. Ska höra lite mer med han vad han säger smile denna bil är en rz-1?
Tack för svaret

Volvo 850 t5 "Turbo" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang