Dax att vinter parkera leksaken en tvättning innan Märkte att grenröret hade fått en spricka när jag körde till garaget
Så fick flyta på roden för att laga det ska passa på att ändra vinkeln på dom så att dom passar bättre i karossen på båda sidor Roden fick ta cobrans plats en stund i det andra garaget
Åkte garaget och skulle svetsa sprickan på röret men svetskärmen ville inte slockna har varit noga och lägga den i påsen varje gång men då tar batteri slut den ska vara i ljuset så den laddas (tänkte inte på det) batteriet ska hålla hjälmens livstid det var bara och sprätta isär det gick att byta sen funka den
Hade fått vinande ljud i generatorn i arbetsbilen skulle bara kolla vilken generator som sitter i oj den hade spruckit en bra helg
Eftersom jag hade tänkt och lacka bilen själv och har köpt några sprutor så kom nästa fundering vart ska man va Hade tänkt att täcka hela garaget och skaffa utsug o filter eftersom jag inte har så många timmar på dygnet så beställde ett uppblåsbart tält med svetsade skarvar 6 veckors leverans tid
Äntligen blev det lite gjort på min egen för en gångs skull svetsa sprickan och ändrat vinkeln på alla 4 rören så det passar i urtaget i karossen bättre
Stor städning i garaget och fått tillbaka min fika hörna efter 6 år
Vad lätt det är att jobba på undersidan av bilen när det finns lyft sliper dra på domkraft o pallbockar och krypa på golvet under
Så då var en bil klar för sommaren Svetsa om grenrören linda om dom montera ett extra fäste på sidepipes fylla ljudisolering byta olja i bakaxel ,växellåda o motor och filter
Det blev lite gjort gjorde om dom lite det blev det slipning o polering av dom då ska skärmar och huv sidor demonteras för att montera krängningshämnaren
Smart !!! Belysning är A o O, märks tydligt med ökad ålder...
Med åldern så blir inte synen bättre Lite bökigt att jobba med en ficklampa i handen eller fästa lampan och få rätt vinkel på ljuset Blev en del letande efter bra lister och led slinger