Concept 960R (Volvo 960 T6) REGGAD NU! (Hinner tyvärr inte till Elmia 2020 satsar på 2021 istället!)

Hej! Jag heter Mattias och har varit bil intresserad så länge jag kan minnas. När jag var 16 år visste jag exakt vilken bil jag ville ha. Min drömbil var en Volvo 960 1995 Kombi med 2,5l sexa och manuell växellåda. Det fick inte vara vilken färg som helst på bilen utan det skulle vara den fjordgröna metallic lacken och inredningen skulle vara beige! Jag tänker byta det mesta till exempel motorn kommer från en Volvo S80 T6 2,8l 1999, växellåda BMW 320d, bromsar R-bromsar (Brembo) från Volvo S60r/V70r, bromscylinder Volvo S80 t6, Coilovers fram BC racing V1 och bak GAZ coilovers! Tyckte att mitt projektnamn jag kommit på passar rätt bra, nämligen Concept 960R! Häng med på min resa från vardagsbil till drömbil!!

Volvo965

• 241 Följare
  • 153 611 Visningar
  • Uppdaterades senast 26 februari
Volvo965
19 februari · 420 Inlägg

Ekstrand56 skrev:
Hur går det för dig? Full fart? big_smile
Har du skippat bromssköldarna helt? För jag listade ut snabbt att original inte kommer att fungera.

Det går väl framåt men tyvärr inte i takt för att hinna klart till Elmia detta året:-(

Men det är bättre att inte stressa ihop bilen utan satsa på att göra den 100% redo för Elmia 2021!

Så kanske ett tråkigt besked att ge men saker tar med tid att göra än vad man tror ibland!

Jobbar på för fullt ändå såklart och hoppas att jag kommer kunna köra bilen lite innan säsongen tar slut! :-)

Jag kapade bort en del på bromssköldarna med tog inte bort dem helt. Kommer inte ihåg exakt hur mycket jag tog bort tyvärr. Vet att jag slitsade upp bromsskölden och vek den inåt så den inte skulle ta i bromsskivan.

Ekstrand56
21 februari · 135 Inlägg

Volvo965 skrev:

Ekstrand56 skrev:
Hur går det för dig? Full fart? big_smile
Har du skippat bromssköldarna helt? För jag listade ut snabbt att original inte kommer att fungera.

Det går väl framåt men tyvärr inte i takt för att hinna klart till Elmia detta året:-(

Men det är bättre att inte stressa ihop bilen utan satsa på att göra den 100% redo för Elmia 2021!

Så kanske ett tråkigt besked att ge men saker tar med tid att göra än vad man tror ibland!

Jobbar på för fullt ändå såklart och hoppas att jag kommer kunna köra bilen lite innan säsongen tar slut! :-)

Jag kapade bort en del på bromssköldarna med tog inte bort dem helt. Kommer inte ihåg exakt hur mycket jag tog bort tyvärr. Vet att jag slitsade upp bromsskölden och vek den inåt så den inte skulle ta i bromsskivan.

Okej! Så är det, vet själv inte om ja hinner till Juni som det var tänkt nu när jag plockat isär motorn helt och ska bygga helsmidd botten, har börjat beställa lite grejer men tar tid med specialbeställda kolvar osv. Fått tag i vev nu iaf så kolvarna blev beställda idag smile Tack för info om sköldarna, ska titta lite hur jag gör, antagligen blir det kapa bort en bit.

Ekstrand56
26 februari · 135 Inlägg

Var fick du tag i y korset till oljetrycksgivare? Letar efter ett likadant!

Volvo965
26 februari · 420 Inlägg

Ekstrand56 skrev:
Var fick du tag i y korset till oljetrycksgivare? Letar efter ett likadant!

Köpte det på L-MR. Har skickat dig länken via meddelande! :-)

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt