3 augusti 2020
Trådstartare
Ja, denna vånda alltså... Nu har jag mer riktat in mig på Honda Civic, Honda Jazz, Ford Focus och Fiesta.
Civic verkar vara rätt trevlig, men Honda har dock ha haft en del problem med sin 1,5 liters turbomotor (bensin läcker ner till motoroljan vilket kan leda till "oil dilution"), men i Europa har Honda inte vidtagit några åtgärder (vilket man gjord i Nordamerika och Kina). Sen är frågan hur vanligt och allvarligt det faktiskt är.
Jazz verkar vara en tämligen praktisk bil, men känns lite utdaterad av någon anledning.
Focus ser trevlig ut, men har läst om en hel del problem med bland annat kopplingen?
Fiesta ligger högt upp i min lista, men verkar som att många andrahandspriser är helt uppåt väggarna höga. Såg att Titanium 1.0T/100hk från den nuvarande generationen såldes med en introduktionsrabatt på 30 000:-, vilket tog ner priset till strax över 140 000:-. Ändå säljer många just denna bil till ett pris runt 140 000:-, trots att den är några år gammal och rullat ett antal tusen mil. Jävla ocker.
Senast redigerat av adgus (3 augusti 2020)