7281
Sök

Vibrationer

2 Inlägg
19 augusti 2020
Trådstartare
Hej alla glada! Jag har ett störande problem på min Toyota Verso! IBLAND kan bilen vibrera utan dess like när hastigten når 80-90 km/h! Den drar inte åt något speciellt håll och upplevs nästan som punktering! Stannar jag bilen och åker iväg igen så är vibrationerna borta!? Och detta sker då och då bara,kan vara uppehåll några veckor innan nästa gång Vad f-n kan det vara?!

2 360 Inlägg
19 augusti 2020
Låter som att du får någon form av "death-wobble" vilket jag aldrig hört talas om på en sån bil.

Vad sa besikningen senast?
Miltal?
Årsmodell?
Gamla däck?

Låter som att det är slitna leder och bussningar här o var, börjar det väl skaka så slutar det inte förens man saknar ner väldigt mycket, det kommer i självresonans så att säga.

Om du har möjlighet själv, så se över alla leder och bussningar, belasta dem och se om dem står emot. Däckens skick och även balans kan spela in. Om du inte har möjlighet att kolla detta själv så får en verkstad ta över.

Detta jag kan komma på i nuläget smile
Senast redigerat av Xebers76 (19 augusti 2020)

2 Inlägg
19 augusti 2020
Trådstartare
Mil Runt 20000 nu,1 år gamla däck,2010 års model! För ett år sedan gjorde jag en balansering på alla 4 däck för det var obalans! Och ett blankt papper ifrån Bilprovningen! Reklamen ljuger inte om Toyota 😂 om problemet hade varit hela tiden hade det varit lättare men när det kommer då och då 🤷‍♀️

Sök