Tanken med detta projekt är att fixa till bilen till ett väldigt fint skick och fixa lite styling och diverse orginalgodis. Motorbyte till diesel finns även i tanken att det ska bli nån gång ;D
Hallå där! Köpte mig en Kalsongblå 744 för ett tag sedan som jag hade tänkt att jag skulle fixa upp och använda som en glidarbil. Det är en Volvo 744 från 1986 med 16,000 mil på mätaren. Den är norrlandskörd från ny iprincip och därför väldigt fräsch för att vara en 86a. Vissa rostangrepp finns eftersom att den stått på en gräs/grus plan i 6 år innan jag köpte den. Tanken är att utrusta den med lite orginaltillbehör och några snygga fälgar. Blir säkert några modifikationer också.
Nu är vaggan monterad och bilen är på sidan. Plockade avgassystemet som var i väldigt bra skick. Sen har jag börjat blästra lite på några balkar och lagt på lite färg temporärt. Sen hittade man ju även några rosthål
Följer. Såg ganska fräsch ut. Inte så värst mycket svetsning på den.
Blir det ny lack eller polering av den befintliga?
Vad kul! Den är väl fräsch för att vara en 86a hittat 3 hål men ingen allvarligare rost än så. Blir omlackering i motorutrymme och på utsidan av dörrar skärmar osv. Dörrgångarna osv låter jag vara då det är fin lack där!