Förstår inte hur man använder motorvärmare

findusfontanell
13 januari 2021 · 3 Inlägg

Hej,

Jag har försökt koppla in och förstå denna maskin där min motorvärmarsladd ska vara.

men hur jag än gör verkar inget hända, ingen indikation på att något fungerar.

Det är tre spakar uppe till vänster, när de är satta uppåt så står det "OFF" på undersidan, och om de pekar neråt står det "ON" så jag antar att upp = på.

Sedan finns en lapp där det står
Ställ in uret medsols i rätt tid.
Ställ in uppvärmningstiden genom att trycka in den yttre svarta ringen motsols.


Hur jag än gör så verkar inget hända, ingen indikation på att den är igång. kan någon berätta för mig? verkligen meningslöst när det är så kallt.

Någon kanske har en liknande?
Så jag har provat snurra t.e.x så "vita pilen" pekar på 18 (klockan), röda pilen på 21 och gröna på 18, så antar ju att den börjar 18 och slutar 21. hur ska den snurra dock om den står still? verkar ju isåfall som den antingen inte är igång eller så är den igång all tid.

(BILD BIFOGAD)

tack.

https://i.imgur.com/5lcQCev.png

Senast redigerat av findusfontanell (13 januari 2021)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 januari 2021 · 13 736 Inlägg

börja med att dra upp säkringarna då alla är avstängda..  så att inget händer är inget konstigt..    iof kan dom sitta monterade upp och ner av någon anledning..  men dom brukar vara uppåt när dom är på och neråt när dom är av smile

så tror jag det fungerar bättre..        sen ställer du bara när du vill att den ska starta..   men som sagt problemet tror jag är att säkringarna är avslagna



den lägst till vänster är till vänster sida den längst till höger är till den högra den i mitten är huvudbrytaren    vad man kan utläsa från bilden

Senast redigerat av Growe (13 januari 2021)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
findusfontanell
13 januari 2021 · 3 Inlägg

Growe skrev:
börja med att dra upp säkringarna då alla är avstängda..  så att inget händer är inget konstigt..    iof kan dom sitta monterade upp och ner av någon anledning..  men dom brukar vara uppåt när dom är på och neråt när dom är av smile

så tror jag det fungerar bättre..        sen ställer du bara när du vill att den ska starta..   men som sagt problemet tror jag är att säkringarna är avslagna



den lägst till vänster är till vänster sida den längst till höger är till den högra den i mitten är huvudbrytaren    vad man kan utläsa från bilden

tack Growe, jag ska prova igen. mitt senaste försök var spakarna uppåt dock.
ska det inte vara något tickande ljud, eller att den åtminstone roterar? om den står still så kan den ju inte stanna. Eftersom jag ska både ställa in klockslag och hur länge. så om jag sätter den på 18 och gröna/röda pilarna på 18-21 så måste ju klockan rotera till 21 för att stanna?

Vitu
13 januari 2021 · 76 Inlägg

Har du kopplat något i uttaget så du vet när du får ström då? En lampa eller nå sånt kan vara lämpligt om inte bilen har kupévärmare.
Funkar det inte får du prata med vaktmästare eller vem det nu är som sköter driften av stolpen.

findusfontanell
13 januari 2021 · 3 Inlägg

Vitu skrev:
Har du kopplat något i uttaget så du vet när du får ström då? En lampa eller nå sånt kan vara lämpligt om inte bilen har kupévärmare.
Funkar det inte får du prata med vaktmästare eller vem det nu är som sköter driften av stolpen.

Så enkelt men så genialiskt..ska prova.. tack.

Utmarks-Loke
14 januari 2021 · 5 833 Inlägg

Strömmen kan vara avstängd i andra änden, där den kommer ifrån

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang