Jag har en Volvo 744 -88 som är reggad med en T5'a och BMW ZF låda som ska helrenoveras tills jag är 18. Bilen ska lackeras, rostlagas, underredsbehandlas med färg och rostskydd, få svart inredning med andra säten,... Visa mer
Håller i nuläget på med att slipa och rostlaga i motorrumet och så har far min börjat hjälpa att rensa upp i elsystemet. Om någon dag så rullar det däremot in lite nytt godis till bilen;)
Idag kom det in lite godis till 740in, 3" rostfri downpipe, nya packningar till turbon, WG fäste för vriden turbo, AN slang+kopplingar och an10 fläns till turbons oljeretur och nya grillfästen.
Nu är motorutrymmet lackat med volvos originalkulör beige metallic 400 och 2 lager klarlack. Blev riktigt fräscht! Lackerade även bromsservot och huvgångjärnen på sidan av..
Fick hem ett line lock kit idag som vi ska installera så att vi kan stänga av bakre bromskretsen med en knapp och på så sätt inte förstöra beläggen bak när man bränner däck..
Riktigt intressant, är sugen på att göra det på min också. Vet dock att besiktningen inte är jätteglada för linelock Men vad gillar dom egentligen...?
Nej visst de gillar väl inte så mycket men jag har tänkt koppla in en vippbrytare med lock som en säkerhet så man inte kan slå igång linelocken utan den aktiverad. Då behöver man ju inte nämna att den andra knappen går till linelocken eftersom att den vid tillfället är ur funktion..