Köpråd: Passat Variant 2.0 TDI Bluemotion -12.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 april 2021 · 17 376 Inlägg

En arbetskamrat har bestämt sig för denna kälken. Hon är envis som fan... Bilen är MANUELL och har rullat 11600 mil.

Men annars? Gurglar i sig motorolja antar jag? Kamrem vid 20k mil? Ålder på den? Tål motorn longlife? Osv...

EDIT: Är det inte kedja?

Senast redigerat av Hybrid_ (7 april 2021)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
7 april 2021 · 3 306 Inlägg

Gillar både olja och glykol å så ingick massa rost från fabrik så...håll koll på det.

Svänghjul på manuella är vanligt, väldigt vanligt.

Välj en med stora stereon för bluetooth och xenonljus (värdelösa med halogen) och dessutom snyggare med xenon.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
7 april 2021 · 4 228 Inlägg

Det är kamrem på dessa^^ Dom har sina bekymmer det vet du^^ Varför vill hon ha en sådan? mycket,, jag menar mycket rostangrepp kommer och massa annat tjafs. Vanligt problem är att bakrutespolningen kan krångla och börja läcka in spolarvätska in i bakluckan igenom där och inne i bilen:) Skulle bestämt avråda henne och tipsa om nått som funkar. ( går o gömmer mig nu innan alla i vw gruppen kommer och skriker nu på mig)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 april 2021 · 17 376 Inlägg
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
7 april 2021 · 4 228 Inlägg

Hybrid_ skrev:
https://www.blocket.se/annons/goteborg/volkswagen_passat_variant_2_0_tdi_140hk_dragkrok/95011041?utm_source=car_info&utm_medium=cpc&utm_campaign=classified

snålt utrustad, fast dragkrok. Dessa brukar ha infällbar dragkrok som brukar vara coolt. Helt tomt på info om bilen annars, servicebok osv vad som är gjort på den. Vill hon inte ha parkeringssensorer/backkamera osv?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 april 2021 · 17 376 Inlägg

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:
https://www.blocket.se/annons/goteborg/volkswagen_passat_variant_2_0_tdi_140hk_dragkrok/95011041?utm_source=car_info&utm_medium=cpc&utm_campaign=classified

snålt utrustad, fast dragkrok. Dessa brukar ha infällbar dragkrok som brukar vara coolt. Helt tomt på info om bilen annars, servicebok osv vad som är gjort på den. Vill hon inte ha parkeringssensorer/backkamera osv?

På bild 9 ser man att P-sensorer finns.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
7 april 2021 · 4 228 Inlägg

Hybrid_ skrev:

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:
https://www.blocket.se/annons/goteborg/volkswagen_passat_variant_2_0_tdi_140hk_dragkrok/95011041?utm_source=car_info&utm_medium=cpc&utm_campaign=classified

snålt utrustad, fast dragkrok. Dessa brukar ha infällbar dragkrok som brukar vara coolt. Helt tomt på info om bilen annars, servicebok osv vad som är gjort på den. Vill hon inte ha parkeringssensorer/backkamera osv?

På bild 9 ser man att P-sensorer finns.

Det är jag som är blind då. Fan vad ja  e blind. Får hon med nån garanti så

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 april 2021 · 17 376 Inlägg

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:

panda666 skrev:
snålt utrustad, fast dragkrok. Dessa brukar ha infällbar dragkrok som brukar vara coolt. Helt tomt på info om bilen annars, servicebok osv vad som är gjort på den. Vill hon inte ha parkeringssensorer/backkamera osv?

På bild 9 ser man att P-sensorer finns.

Det är jag som är blind då. Fan vad ja  e blind. Får hon med nån garanti så

Jadå. Firman är stor och känd för att ta reklamationer på ett korrekt sätt. Vi får väl se. Garantin är väl 6 månader. Den lär ju inte rosta sönder över sommaren...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
7 april 2021 · 4 228 Inlägg

Hybrid_ skrev:

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:

På bild 9 ser man att P-sensorer finns.

Det är jag som är blind då. Fan vad ja  e blind. Får hon med nån garanti så

Jadå. Firman är stor och känd för att ta reklamationer på ett korrekt sätt. Vi får väl se. Garantin är väl 6 månader. Den lär ju inte rosta sönder över sommaren...

be henna klämma o känna ordentligt och leta efter rost speciellt på bakluckan, sen testa spolningen i bakluckan osv testa verkligen allt ordentligt. Kommer inte rasa samman efter att hon kört ut från bilhandlaren men bättre att testa allt så allt funkar som det ska.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang