När vi pratar om bilar för sådana småsummor så är det alltid det individuella skicket som har betydelse.
En begagnad bil är alltid ett grisen i säcken köp, och i regel så är risken större ju billigare bilen är i inköp. MEN, det är inte säkert. Ibland har man tur och får tag på en billig bil som bara går och går.
Köpte min T5a för 10k för 9 år sedan, den har fortfarande inte överskridit 10k i reparationer och service(värt att notera är att jag gör allt själv dock, så inga verkstadskostnader har tillkommit). Köptes obes. och avställd, jag böt en styrled och fyllde på kylarvätska och seglade igenom bes. med blanka papper

Liknande tur verkar jag ha med min nuvarande 945a, köptes obes. och avställd sedan -18 för 6k och behövde ny batterihylla, fixade det och seglade igenom bes. januari i år utan problem där med.
Jag är dock en sån som vill ta hand om mina bilar, oavsett hur mycket/lite dom kostade i inköp. Känns mycket bättre att köpa en billig bil som man håller i drift lääääänge, än att köpa första bästa skrot och bara byta när man "kört slut på den".