7548
Sök

Angående spacers!

(none)
1 725 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
Tjo!  ---Saab og9-3

Har lite funderingar på spacers.. För jag tror att det är det som behövs på min Nu.

Skaffa precis nya sulor till mina 18" -are. 225/40

men nu så slipar jag däcken då jag har passagerar i bilen där bak sad

innan jag hade de nya däcken hade jag 215/30 i stället och det gick kanon.

Så är detta spacers som jag nu då behöver? Storlek? Vad ska jag tänka på? Var hittar jag de bästa?

Mvh Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
9 juli 2007
tar det i skärmen lr insidan av däcket? om det tar i skärmen så får du nog byta tillbaka till 215/30.. tyvärr.. med tar det i på insidan så kan det funka med spacers!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

(none)
1 725 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
båge skrev:
tar det i skärmen lr insidan av däcket? om det tar i skärmen så får du nog byta tillbaka till 215/30.. tyvärr.. med tar det i på insidan så kan det funka med spacers!

ja du, det har jag inte helt skådat ännu. men det går inte att modifiera om det skulle vara så att det tar i skärmen? inget man kan göra med fjädrana? spänna eller sätta någon sådan där kloss emellan? Går inta att reklamera tillbaka däcken dessvärre... Så om inte något går så hoppas jag innerligt att det tar i på insidan. Jag själv tycker att denn profil på däck på 18" är vanlig på min bil hmm

9 108 Inlägg
9 juli 2007
Det går att valsa ur skärmarna lite om det tar i på utsidan, finns firmor som gör det, MHstyling bl.a. Kolla efter slitage på däcken så borde du se om det är på in eller utsidan.

(none)
1 725 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
MilleN skrev:
Det går att valsa ur skärmarna lite om det tar i på utsidan, finns firmor som gör det, MHstyling bl.a. Kolla efter slitage på däcken så borde du se om det är på in eller utsidan.

Får kolla mer noga på detta,. har bara kört knappt 20 mil med dom och ca 1 km med folk där bak. Så det är nog inget direkt slitage ännu. Jag har skaffat spacers och tänkte slänga på dom först. Är det utsidan så får jag nog kolla det du säger Millen.

Sök