Srs lampan lyser i min volvo 760

Brådhis * Voff voff *
17 maj 2022 · 10 244 Inlägg

Volvo760GLETurbo skrev:

Lucif3r skrev:
3 kablar, en LED med tillhörande motstånd och en tryckknapp big_smile

Å den kopplar du in i säkringsdosan då? Skulle behöva en guide här haha

Nu pratar ni om olika saker... Det är till 96-98 man bygger egen dosa. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Volvo760GLETurbo
18 maj 2022 · 207 Inlägg

Brådhis skrev:

Volvo760GLETurbo skrev:

Lucif3r skrev:
3 kablar, en LED med tillhörande motstånd och en tryckknapp big_smile

Å den kopplar du in i säkringsdosan då? Skulle behöva en guide här haha

Nu pratar ni om olika saker... Det är till 96-98 man bygger egen dosa. smile

Jasså bilel ä lite out of my league även att jae elektriker å arbetar som det XD

Senast redigerat av Volvo760GLETurbo (18 maj 2022)

Volvo 764 (1988)
Audi A4 b7 (2007)
Volvo 764 GLE "ONLY" (1990)
Volvo760GLETurbo
19 maj 2022 · 207 Inlägg

Nu har ja försökt med domdär bilderna när man ska jorda säkring 5 men de händer absolut ingenting å srs lampan lyser fast hur jag än gör… hur sjutton gör man för å få srs lampan å visa felkoderna? sad

Volvo 764 (1988)
Audi A4 b7 (2007)
Volvo 764 GLE "ONLY" (1990)
Brådhis * Voff voff *
19 maj 2022 · 10 244 Inlägg

Volvo760GLETurbo skrev:
Nu har ja försökt med domdär bilderna när man ska jorda säkring 5 men de händer absolut ingenting å srs lampan lyser fast hur jag än gör… hur sjutton gör man för å få srs lampan å visa felkoderna? sad

Du har noterat att det står "right side of fuse no. 5"? smile På bilden kan man få intrycket att det är vänstra stiftet.

Och du håller den på jord i 2 till 5 sekunder?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 maj 2022 · 17 379 Inlägg

Volvo760GLETurbo skrev:

Brådhis skrev:

Volvo760GLETurbo skrev:

Läste igenom bilderna men förstår inte riktigt vilken lampa det är som ska bli ka för å få fram koderna? sad

SRS-lampan väl? smile

Jag gissade på de men ville va säker😂 tycker de är lite svårt å förstå instruktioner när dom ä på engelska ibland… fick precis godkänt på läsförståelese i både svenska å engelska så de borde förklara lite haha

En smula OT men läser du någon fordonslinje?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Volvo760GLETurbo
19 maj 2022 · 207 Inlägg

Brådhis skrev:

Volvo760GLETurbo skrev:
Nu har ja försökt med domdär bilderna när man ska jorda säkring 5 men de händer absolut ingenting å srs lampan lyser fast hur jag än gör… hur sjutton gör man för å få srs lampan å visa felkoderna? sad

Du har noterat att det står "right side of fuse no. 5"? smile På bilden kan man få intrycket att det är vänstra stiftet.

Och du håller den på jord i 2 till 5 sekunder?

Japp såg det men tycker de va så himla otydlig beskrivning ändå? Sla blien alltid vara i läge två så alla lamper lyser eller ska man hålla mot jord å sedan vrida nyckeln till läge två? Fattar inget sad blir nog å plocka ur lampan å byta till sportratt av något snyggare modell

Volvo 764 (1988)
Audi A4 b7 (2007)
Volvo 764 GLE "ONLY" (1990)
Volvo760GLETurbo
19 maj 2022 · 207 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Volvo760GLETurbo skrev:

Brådhis skrev:

SRS-lampan väl? smile

Jag gissade på de men ville va säker😂 tycker de är lite svårt å förstå instruktioner när dom ä på engelska ibland… fick precis godkänt på läsförståelese i både svenska å engelska så de borde förklara lite haha

En smula OT men läser du någon fordonslinje?

Nä gick vanlig elekteiker å bilar har man fått lära sig själv men de går ju sisådär med bilel tycker jag

Volvo 764 GLE "ONLY" (1990)
Volvo 764 (1988)
Audi A4 b7 (2007)
Lucif3r
19 maj 2022 · 2 183 Inlägg

Volvo760GLETurbo skrev:
blir nog å plocka ur lampan å byta till sportratt av något snyggare modell

Det kommer inte gå vidare bra på besiktningen då wink

Volvo760GLETurbo
19 maj 2022 · 207 Inlägg

Lucif3r skrev:

Volvo760GLETurbo skrev:
blir nog å plocka ur lampan å byta till sportratt av något snyggare modell

Det kommer inte gå vidare bra på besiktningen då wink

Visstfan…
Hur ska man lösa problemet då eftersom ingen verkar ha någon vettig lösning på det…. Ja läste något om att folk sätter in tids relän å löder om från oljelampan eller batterilampan men vill helst inte hålla på med sådant.
Läste även något om att sätta ett motstånd men vad ska de vara gör ett motstånd och var ska det kopplas in isåfall?

Audi A4 b7 (2007)
Volvo 764 GLE "ONLY" (1990)
Volvo 764 (1988)
Lucif3r
19 maj 2022 · 2 183 Inlägg

Fungerar tutan i ratten förresten? Tänkte om det ev. kan vara brott i rattrullen.

Brådhis * Voff voff *
19 maj 2022 · 10 244 Inlägg

Volvo760GLETurbo skrev:

Brådhis skrev:

Volvo760GLETurbo skrev:
Nu har ja försökt med domdär bilderna när man ska jorda säkring 5 men de händer absolut ingenting å srs lampan lyser fast hur jag än gör… hur sjutton gör man för å få srs lampan å visa felkoderna? sad

Du har noterat att det står "right side of fuse no. 5"? smile På bilden kan man få intrycket att det är vänstra stiftet.

Och du håller den på jord i 2 till 5 sekunder?

Japp såg det men tycker de va så himla otydlig beskrivning ändå? Sla blien alltid vara i läge två så alla lamper lyser eller ska man hålla mot jord å sedan vrida nyckeln till läge två? Fattar inget sad blir nog å plocka ur lampan å byta till sportratt av något snyggare modell

Nej, du ska lägga den emot jord i 2-5 sekunder och sedan se hur lampan blinkar åt dig.

Så, på med tändning, jorda i 2-5 sekunder, se hur många blink du får (det står att den blinkar direkt efter att du jordat, men att det inte är en felkod).

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 maj 2022 · 13 669 Inlägg

Lucif3r skrev:

Volvo760GLETurbo skrev:
blir nog å plocka ur lampan å byta till sportratt av något snyggare modell

Det kommer inte gå vidare bra på besiktningen då wink

det är ju tok kört om lampan lyser.   oavsätt om det är en airbag eller ej där.

jag besiktade min 740turbo 1991 utan airbag ratt fast den var utrustad med det från fabrik. 
det enda man får göra är att ta bort spår efter airbagen alltså inga lampor varken när tändingen är på eller bilen startad.  då ger det inga spår att det suttit en i en gammal volvo   sen kan det eventuellt sitta dekaler på fjäderbenstornen oxå .

men som jag tolkat det ser man inte om bilen har airbag eller ej från fabrik i datorn hos bes.

jag besiktade min 740 just när dom började kontrollera airbagen.  så det var väldigt nytt då så dom var nog mer noggranna då än nu.
han var dessutom ganska grinig och försökte sätta reggbesiktning på bilen pga motorn enligt honom var bytt
till en turbo motor fast det minnsan inte fanns några 1991 740turbo..    så han förskte hitta fel.
ren tur att motorn jag monterat verkligen var en b230Ft  förvisso en från en 1998 940 för han höll på länge runt motorn
men den var 100% orginal motor och rätt motortyp för bilen

men det är ju en ren chansning  men den går ju garanterat inte igenom med lysande lampa det är ju 100% säkert iallfall

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Volvo760GLETurbo
20 maj 2022 · 207 Inlägg

Lucif3r skrev:
Fungerar tutan i ratten förresten? Tänkte om det ev. kan vara brott i rattrullen.

Ska kolla det smile

Volvo 764 (1988)
Audi A4 b7 (2007)
Volvo 764 GLE "ONLY" (1990)
Volvo760GLETurbo
20 maj 2022 · 207 Inlägg

Growe skrev:

Lucif3r skrev:

Volvo760GLETurbo skrev:
blir nog å plocka ur lampan å byta till sportratt av något snyggare modell

Det kommer inte gå vidare bra på besiktningen då wink

det är ju tok kört om lampan lyser.   oavsätt om det är en airbag eller ej där.

jag besiktade min 740turbo 1991 utan airbag ratt fast den var utrustad med det från fabrik. 
det enda man får göra är att ta bort spår efter airbagen alltså inga lampor varken när tändingen är på eller bilen startad.  då ger det inga spår att det suttit en i en gammal volvo   sen kan det eventuellt sitta dekaler på fjäderbenstornen oxå .

men som jag tolkat det ser man inte om bilen har airbag eller ej från fabrik i datorn hos bes.

jag besiktade min 740 just när dom började kontrollera airbagen.  så det var väldigt nytt då så dom var nog mer noggranna då än nu.
han var dessutom ganska grinig och försökte sätta reggbesiktning på bilen pga motorn enligt honom var bytt
till en turbo motor fast det minnsan inte fanns några 1991 740turbo..    så han förskte hitta fel.
ren tur att motorn jag monterat verkligen var en b230Ft  förvisso en från en 1998 940 för han höll på länge runt motorn
men den var 100% orginal motor och rätt motortyp för bilen

men det är ju en ren chansning  men den går ju garanterat inte igenom med lysande lampa det är ju 100% säkert iallfall

Ja nä de hade jag ju listat ut själv men om man plockar bort lampan så den aldrig lyser och plockar bort airbag ratten och sätter i en utan airbag är de fortfarande tvärnit på bes då?

Volvo 764 GLE "ONLY" (1990)
Audi A4 b7 (2007)
Volvo 764 (1988)
Volvo760GLETurbo
20 maj 2022 · 207 Inlägg

Brådhis skrev:

Volvo760GLETurbo skrev:

Brådhis skrev:

Du har noterat att det står "right side of fuse no. 5"? smile På bilden kan man få intrycket att det är vänstra stiftet.

Och du håller den på jord i 2 till 5 sekunder?

Japp såg det men tycker de va så himla otydlig beskrivning ändå? Sla blien alltid vara i läge två så alla lamper lyser eller ska man hålla mot jord å sedan vrida nyckeln till läge två? Fattar inget sad blir nog å plocka ur lampan å byta till sportratt av något snyggare modell

Nej, du ska lägga den emot jord i 2-5 sekunder och sedan se hur lampan blinkar åt dig.

Så, på med tändning, jorda i 2-5 sekunder, se hur många blink du får (det står att den blinkar direkt efter att du jordat, men att det inte är en felkod).

Jag prövade det å prövade  flera olika jordpunktet och även vänster sidan av säkringen men lampan lös knostat ändå hela tiden hmm

Volvo 764 (1988)
Volvo 764 GLE "ONLY" (1990)
Audi A4 b7 (2007)
Volvo760GLETurbo
20 maj 2022 · 207 Inlägg

Volvo760GLETurbo skrev:

Lucif3r skrev:
Fungerar tutan i ratten förresten? Tänkte om det ev. kan vara brott i rattrullen.

Ska kolla det smile

Tutan fungerar

Volvo 764 GLE "ONLY" (1990)
Audi A4 b7 (2007)
Volvo 764 (1988)
Volvo760GLETurbo
26 maj 2022 · 207 Inlägg

Det finns inget mer sätt att få fram felkoder mer än dtc?

Audi A4 b7 (2007)
Volvo 764 (1988)
Volvo 764 GLE "ONLY" (1990)
Volvo760GLETurbo
19 juni 2022 · 207 Inlägg

kastade ut allt med SRS och satte i ratte från 760 utan airbag.. gick igenom bess utan problem smile

Volvo 764 (1988)
Volvo 764 GLE "ONLY" (1990)
Audi A4 b7 (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang