Volvo 480 Turbo - En Volvo med franskt innehåll tillverkad i Holland ska väckas till liv efter 23 (24 år nu) i dvala...

Efter 23 års avställning och samma ägare sedan 1989 hamnade den hos mig. Nu börjar resan... The only way is up!
  • 67 Följare
  • 20 545 Visningar
  • Uppdaterades senast 22 juni
zzr94092
onsdag 15:24 · 3 763 Inlägg

Går det att lossa på elanslutningarna till pumpen?, om så ,gör det och kör på starten, går säkringen då,så har du nog inte fel på pumpen...

Brådhis * Voff voff *
onsdag 18:04 · 8 576 Inlägg

zzr94092 skrev:
Går det att lossa på elanslutningarna till pumpen?, om så ,gör det och kör på starten, går säkringen då,så har du nog inte fel på pumpen...

Så vitt jag kan se så kan jag inte lossa dessa förrän jag fått upp pumpen, det ser ut att vara kapslat så att säga. Jag får intrycket att säkringen går med lite fördröjning så därav att jag misstänker att pumpen sitter fast. Vi får väl se helt enkelt, ska se om jag hinner ge mig på att lossa anslutningarna så att jag får upp pumpen närmaste dagarna. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Volvo 480 Turbo "The only way is up" (1988)
zzr94092
onsdag 19:53 · 3 763 Inlägg

Klipp kablarna heltenkelt strax före pumpen och prova om det fortfarande är kortis..

Branx
torsdag 09:32 · 14 Inlägg

Brådhis skrev:

Branx skrev:
Pröva att banka på pumphelvetet(TM) med gummihammare/träklubba/torsk/eller liknande.
försök starta, avbryt, banka på igen.. försök starta  - repetera några gånger.

Tack för tipset! Men pumpen sitter i tanken, så dels är det samma jobb att plocka ur den som att komma åt att slå på den och dels minskar risken att vad det nu är som får den att sitta fast (korrosion troligen då tanken varit 100% tom) hamnar i botten på tanken. smile

Ahm sorry mannen, jag var otydlig. Menar så klart att du slår på pumpen utifrån tanken, tex ringen runt pumpinfästning eller direkt på tanken.
Glöm inte heller att vråla och kalla den otrevligheter - oerhört viktigt att visa pumpen vem som bestämmer;)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang