4341
Sök

Volvo v40 spoiler?

2 Inlägg
20 juli 2022
Trådstartare
Hej jag har nyligen köpt en Volvo v40 från 2004, denna modell har inte tak spoilern eller takrelings  någon som vet om detta skulle kunna gå att montera på bara, även förstått att den ska vara mycket lik s40n så undrar lite hur mycket som är lika/ byt bart emellan?

Mvh David  smile

* Voff voff *
11 007 Inlägg
20 juli 2022
Rails är superlätt att montera. Du har täckpluggar i taklisterna som du bara skruvar ur och sedan skruvar fast rails:en i. Tar max 10 minuter.

Takvinge minns jag inte om det krävs håltagning för eller om det är förberett, men troligen krävs håltagning. Volvo brukar ha en mall.

S40N som du skriver är en helt annan bil, den är släkt med V50.

Däremot vanliga S40 är i det mesta samma bil som V40, iaf fram till B-stolpen, och i chassiet. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

2 Inlägg
20 juli 2022
Trådstartare
Brådhis skrev:
Rails är superlätt att montera. Du har täckpluggar i taklisterna som du bara skruvar ur och sedan skruvar fast rails:en i. Tar max 10 minuter.

Takvinge minns jag inte om det krävs håltagning för eller om det är förberett, men troligen krävs håltagning. Volvo brukar ha en mall.

S40N som du skriver är en helt annan bil, den är släkt med V50.

Däremot vanliga S40 är i det mesta samma bil som V40, iaf fram till B-stolpen, och i chassiet. smile

Okej då borde det ju inte vara några problem. Menade inte s40n utan s40 så tack så mycket. Försöker leta efter sänkningsfjädrar också men kan inte hitta något som klassa som det bara korta reservdels fjädrar, några tips?

7 711 Inlägg
20 juli 2022
Om du har gott om tid kan du gå in på Mekonomen, Biltema eller någon annan.
Kolla data för din bils fjädrar och jämför med andra bilars fjädrar.
Så gjorde jag för många år sedan.
Men i mitt fall var jag ute efter höjningsfjädrar?
I mitt fall fanns det även på märkesforumet rekommendationer om passande fjädrar - har du kollat?
Kallades "Biltemahöjning".
Borde gå att den väggen finna önskade fjädrar = "Biltemasänkning"!
Som exempel kan det på en bilmodell skilja på fjädrar till bensinare och dieslar - kombi och personbilar - "sport"- eller "normal"-utförande.

Sök