Hej! Jag har en Volvo 945 från 97. Det sitter en b230fk med ett annat chip i och laddtrycket är på skruvat en del. Abs -lampan tänds vid hög (för hög hastighet för Sveriges vägar) hastighet och slocknar sedan när man saktat ner till 110-130km/h. Jag gissar på att abs -givaren inte hinner läsa av på abs -kransen, men har ingen aning. Någon som kan något om abs-system?
Jag skulle börja med att se över mina däck och lufttryck. DEt kan påverkas av hastigheten om det ligger precis på gränsen.
Sannoligheten att det är mätfel i givaren är oerhört liten.
Okej, lampan tänds vid ca 225km/h. Räcker det med att kolla så att däcktrycket är samma på båda fram och att dom är lika slitna. Visst sitter det bara abs- givare fram
abs känner ju om ett/fler hjul rullar olika,, har man då olika däck så känner ju bilen det,, speciellt i höga farter,, å vips så gnäller den,, sen att göra enhjulsburnisar är inte fränt byt däck sluta korvkoiskburna så kommer du ha trevligt sen
abs känner ju om ett/fler hjul rullar olika,, har man då olika däck så känner ju bilen det,, speciellt i höga farter,, å vips så gnäller den,, sen att göra enhjulsburnisar är inte fränt byt däck sluta korvkoiskburna så kommer du ha trevligt sen
diffspärr? min 1031 var öppen diff på när polaren satte dit den,, vi monterade så klart en lamelldiff,, så den slutade driva på ett hjul,, 350 hk på vintern å den gjorde enhjulingar,, totalt hopplöst
diffspärr? min 1031 var öppen diff på när polaren satte dit den,, vi monterade så klart en lamelldiff,, så den slutade driva på ett hjul,, 350 hk på vintern å den gjorde enhjulingar,, totalt hopplöst