2583
Sök

Gamla bromsok. Slänga?

28 Inlägg
torsdag 15:51
Trådstartare
Vad gör man av gamla bromsok? Tror att jag sparade dem för jag tänkte renovera, om jag skulle behöva byta igen.
3st som legat i förrådet i ett par år. Det är ju stomavgift på ett par hundra men vill minnas att jag hittade någonstans att beställa utan stomavgift.

3 582 Inlägg
torsdag 17:47
Beror ju på avsikten.
Har själv en veteran Opel där bromsok inte finns längre. Alls.  I sådana scenarios får man försöka finna någon som har renoverbara ok liggande. Kanske just av anledningen du har det nu.
Men det gäller gamla bilar, men alla blir ju gamla tids nog...

Utöver ovan finns väl ingen anledning att spara.

Kärnkraftstomte
776 Inlägg
fredag 10:21
Är det ok som är dyra eller börjar bli svåra att få tag på så hade jag tvättat rent och blästrat av dem och målat upp med riktig värmetålig färg. Sen kan man byta damasker och annat sen den dagen man behöver dem eftersom att gummit åldras.

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

28 Inlägg
Igår 10:04
Trådstartare
Jag hänger mest upp mig på att det är kring 300 (?) i stomavgift. Och jag funderar på om det är korkat att åka med dem till återvinningen och slänga dem i metall.
Lösa in dem/sälja på skroten? Ge bort dem?
Har inte samma tid som förut (dock bättre lön), kommer inte ha tid över att renovera dem själv som jag hade tänkt en gång i tiden.
Är till en Honda CR-V årsmodell 2002, alltså ingen raritet.

4 190 Inlägg
Igår 12:45
Lägg dom på tradera som renoveringsobjekt med utropspris 10-12:-, nya/utbytesok är troligen ganska dyra att köpa

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

28 Inlägg
Igår 16:12
Trådstartare
spillolja skrev:
Lägg dom på tradera som renoveringsobjekt med utropspris 10-12:-, nya/utbytesok är troligen ganska dyra att köpa

Får bli det. Tackar.

Sök