3680
Sök

Byta automatlåda i en Volvo 760, fråga om möjligheter...

11 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Jag behöver byta min automatlåda i min Volvo 760tic -90 och har för tillfället ett AW03-71L. Min bil har en vanlig B230FT med lite fjutt-turbo (som jag hoppas uppgradera vilket år som helst).

Jag har hört att det finns en låda som heter AW30-43LE och någon säljer en sån med informationen att den suttit i en 940 -91 och undrar passar en sådan på min bil? Jag tycker mig hitta flera såna som sitter på 960 och då antar jag det är 6-cyl motor - de har väl inte samma form på svepet? Funderar på om infon jag fått är felaktig om 940.

Så första frågan är kan jag ha en sån låda alls? Om ja - tar vi fler frågor...

Funderingar:
Vad är det för skillnad på dessa lådor?

Är AW30-43LE elekroniskt styrd? Går den uppgradera till paddar å sånt (tyckte mig se någon gjort det)?

Är det ett bra val? Fördelar/nackdelar?

Passar den bolt on och har jag alla kontakter som behövs om jag inte har en sådan låda från början? Tänkte om den är elektroniskt styrd att det kan saknas någon el-kontakt?

Tacksam för svar - det verkar vara svårt att hitta folk som kan automatlådor =/
Senast redigerat av ByF (för 2 timmar sedan)

Fri fart för ett fritt folk!
14 852 Inlägg
för 1 timme sedan
aw30-43LE så lär man byta svepet eller svetsa om..     flera bilar har kört med den låda  vet att en del toyota haft det som ett exempel..  men vet inte om det är värt besväret på en sån låda..    fördelen svepet går att skruva loss från lådan iallfall   

men ska man börja modda så är nog en låda från en merceders eller bmw bättre val..  där finns det mängder av eftermarknads godis

Kör fort så hinner inget hända...

Sök