4098
Sök

Regbess motorbyte å luft

1 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
tjenare, har införskaffat mig en cheva 61a, tidigare ägare har smällt i en 6.2 cheva diesel motor och fyrvägsluft men inget av detta är reggat, och har fått väldigt oklara svar på andra forum jag sökt.

luftsystemet har dubbla kompressorer, seriöst dragna slangar och inget som tar i bälgarna, skall även sätta dit mätare för alla 4 bälgar. är det någonting jag missat?
saknas även gummigenomslag, har tänkt prova biltemas universala.

motorn saknar kvitto, allt jag vet är att det är ifrån en van, vad behöver jag för uppgifter på den och nåt särskilt jag lär tänka på inför regg?

samt skulle jag vilja veta lite allmänna regler inför reggen, nåt mer bra å tänka på osv, tusen tack på förhand wink

Fri fart för ett fritt folk!
14 868 Inlägg
för 1 timme sedan
en så gammal bil behöver du nog bara klara effektgränser och sånna saker..  luften borde inte vara några problem.  men ring och fråga.  ring det stället du avser att göra reggningen hos..

då får du svar på exakt.. 

det jag kan se som ett problem är effekten..  att den blir för hög.. men eftersom du inte har avgaskrav bör ett intyg från stället du bromsar bilen på för och då se till att bilen inte lämnar mer effkekt än vad chassit klarar. 
ju mer saker som är ändrade ju lättare blir det

om du reggar den som ombyggt fordon så är det lättare att få effekt gränser godkända men det kräver ju växelåda hjulupphägning och tex bromsar   då går man ju på 15kw/100kg   finns det motiverat så kan mer effekt tillåtas..

nu kan jag noll om en gammal cheva men dom brukar ju inte ha massor av effekt och vrid så gamla bilar mot en dieselmaskin..

Kör fort så hinner inget hända...

Sök