3135
Sök

9-5a startar inte?typ

2 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
Morsning korsning barnförlosning!

Tänkte kika om nån har nått bra tips?köpte en en Saab med stor ?vill ha? faktor på aka en manuell 9-5 aero med taklucka osv osv
Nu till problemet..skiten startar inte den må ha stått i 9 ish år så har tömt den gamla soppan å hällt i ny men får den ej att gå DÄRMEMOT så tänder den till typ 1 gång sen inge mer och dör på nån sekund.har provat ansluta en obd läsare men går ej att ansluta då jag ej får nån Connection med ECU:n

DOCK så är batteriet som sitter i ganska sött så använder startkablar men tänker den tänder ju till iallafall

*Har bytt batteri i nyckeln
*har provat att hålla in lås upp knappen vi start ifall de skulle vara startspärren
*ny soppa
*varvräknaren rör på sig så inte vev givaren som är felande..tror jag
Senast redigerat av AndreasJJ00 (för 3 timmar sedan)

Fri fart för ett fritt folk!
14 874 Inlägg
för 2 timmar sedan
när du säger att du inte får kontakt med felkodsläsare  får du inte kontakt med någon enhet?  inte abs och sånt eller är det bara ecu du inte får kontakt med..  om det bara är ecu  tänder sig motorlampan när tändningen slås igång innan startförsök. 

för ingen motorlampa så skulle jag börja misstänka att ecu inte har ström eller är deffekt..    detta är mer generellt  då jag allitd hållt mig ifrån saab..  så när som någon lådriving och kopplingscylinder byte smile

Kör fort så hinner inget hända...

2 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Growe skrev:
när du säger att du inte får kontakt med felkodsläsare  får du inte kontakt med någon enhet?  inte abs och sånt eller är det bara ecu du inte får kontakt med..  om det bara är ecu  tänder sig motorlampan när tändningen slås igång innan startförsök. 

för ingen motorlampa så skulle jag börja misstänka att ecu inte har ström eller är deffekt..    detta är mer generellt  då jag allitd hållt mig ifrån saab..  så när som någon lådriving och kopplingscylinder byte smile

Har bara nån ?billig? felkodsläsare dock så funkar den på alla andra bilar som dem använts på (en hel del Saabar) men får ej nån kontakt med ECU:n diverse andra enheter har jag inte provat heller och tror inte jag kan få de heller tyvärr
Men ja motrolampan lyser vid start försök därav att jag tänkte jag skulle kolla felkoder smile

Sök