Aha, snyggt. Blir dock inte riktigt klok på om den så att säga bara klarar att ta signalen eller om den faktiskt fungerar aktivt ihop med adaptivt helljus?
För att förtydliga, om man har det adaptiva helljuset igång och får möte så skärmar ju bilen av helljuset för att inte blända mötande. Vad händer med rampen i det läget? Släcks den som tex vid användning av det automatiska helljuset och tänds igen när mötet är över (och bilen slutat skärma av helljuset mot mötande bil), eller måste man köra i läge automatiskt helljus istället för adaptivt för att rampen ska "sköta sig"?
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Aha, snyggt. Blir dock inte riktigt klok på om den så att säga bara klarar att ta signalen eller om den faktiskt fungerar aktivt ihop med adaptivt helljus?
För att förtydliga, om man har det adaptiva helljuset igång och får möte så skärmar ju bilen av helljuset för att inte blända mötande. Vad händer med rampen i det läget? Släcks den som tex vid användning av det automatiska helljuset och tänds igen när mötet är över (och bilen slutat skärma av helljuset mot mötande bil), eller måste man köra i läge automatiskt helljus istället för adaptivt för att rampen ska "sköta sig"?
Ah, då missförstod jag. Tänkte på auto-avbländning. Din fråga bör nog isåfall tas med tillverkare eller återförsäljare. Rimligtvis hänger det på mjukvara som kan tolka de meddelanden som vill att strålkastarna skärmar av, men jag kan tyvärr inte ge ett definitivt svar på det.
Aha, snyggt. Blir dock inte riktigt klok på om den så att säga bara klarar att ta signalen eller om den faktiskt fungerar aktivt ihop med adaptivt helljus?
För att förtydliga, om man har det adaptiva helljuset igång och får möte så skärmar ju bilen av helljuset för att inte blända mötande. Vad händer med rampen i det läget? Släcks den som tex vid användning av det automatiska helljuset och tänds igen när mötet är över (och bilen slutat skärma av helljuset mot mötande bil), eller måste man köra i läge automatiskt helljus istället för adaptivt för att rampen ska "sköta sig"?
Ah, då missförstod jag. Tänkte på auto-avbländning. Din fråga bör nog isåfall tas med tillverkare eller återförsäljare. Rimligtvis hänger det på mjukvara som kan tolka de meddelanden som vill att strålkastarna skärmar av, men jag kan tyvärr inte ge ett definitivt svar på det.
Jag får nog helt enkelt ställa frågan till tillverkaren av Modernum-boxen.
Känns ju spontant som att bilen borde kunna skicka ut signal att släcka rampen då den ju har både automatiskt och adaptivt helljus. Men man vill ju veta innan man slänger ut 2000 kr på en box som kanske inte löser det...
Läser man kommentarerna på sidan där så verkar det funka fint för vissa och sämre för andra så där blev man inte ett dugg klokare.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Aha, snyggt. Blir dock inte riktigt klok på om den så att säga bara klarar att ta signalen eller om den faktiskt fungerar aktivt ihop med adaptivt helljus?
För att förtydliga, om man har det adaptiva helljuset igång och får möte så skärmar ju bilen av helljuset för att inte blända mötande. Vad händer med rampen i det läget? Släcks den som tex vid användning av det automatiska helljuset och tänds igen när mötet är över (och bilen slutat skärma av helljuset mot mötande bil), eller måste man köra i läge automatiskt helljus istället för adaptivt för att rampen ska "sköta sig"?
Ah, då missförstod jag. Tänkte på auto-avbländning. Din fråga bör nog isåfall tas med tillverkare eller återförsäljare. Rimligtvis hänger det på mjukvara som kan tolka de meddelanden som vill att strålkastarna skärmar av, men jag kan tyvärr inte ge ett definitivt svar på det.
Jag får nog helt enkelt ställa frågan till tillverkaren av Modernum-boxen.
Känns ju spontant som att bilen borde kunna skicka ut signal att släcka rampen då den ju har både automatiskt och adaptivt helljus. Men man vill ju veta innan man slänger ut 2000 kr på en box som kanske inte löser det...
Läser man kommentarerna på sidan där så verkar det funka fint för vissa och sämre för andra så där blev man inte ett dugg klokare.
Släng iväg ett mail till dom som gör XBB också, den tar ju signal från helljus via OBD och är otroligt mycket smidigare att installera än canbus-boxen.
Ah, då missförstod jag. Tänkte på auto-avbländning. Din fråga bör nog isåfall tas med tillverkare eller återförsäljare. Rimligtvis hänger det på mjukvara som kan tolka de meddelanden som vill att strålkastarna skärmar av, men jag kan tyvärr inte ge ett definitivt svar på det.
Jag får nog helt enkelt ställa frågan till tillverkaren av Modernum-boxen.
Känns ju spontant som att bilen borde kunna skicka ut signal att släcka rampen då den ju har både automatiskt och adaptivt helljus. Men man vill ju veta innan man slänger ut 2000 kr på en box som kanske inte löser det...
Läser man kommentarerna på sidan där så verkar det funka fint för vissa och sämre för andra så där blev man inte ett dugg klokare.
Släng iväg ett mail till dom som gör XBB också, den tar ju signal från helljus via OBD och är otroligt mycket smidigare att installera än canbus-boxen.
Har själv XBB i bilen. Fungerar mycket bra. Aldrig krånglat. Kollegan har en ID Buzz och där har varit en del krångel vet jag.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!