5612
Sök

Bergar försäkring

73 Inlägg
fredag 17:15
Trådstartare
Vilken bergar försäkring är bäst? Bilen är en Volvo s80 2006. 20 år gammal.

REDGO gick inte att teckna en ny försäkring. Bilen måste vara max 20 år.

Forummoderator
26 610 Inlägg
fredag 17:31
Har du inte möjligheten att lägga till detta via den befintliga försäkringen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

73 Inlägg
fredag 18:25
Trådstartare
Mack skrev:

Får kolla detta om det går.
Bytte bil nu också.. Jag måste jaga en ny försäkring. Har försäkring 14 dagar nu genom bilfirman.

568 Inlägg
fredag 19:23
Hallå!
Servar min V50i 2005 på auktoriserad Volvo verkstad så får man Volvo assistans som kan rädda dig vid någon typ av haveri + att man har garanti på eventuellt utfört arbete.
Ja det kostar lite mer men har en personlig servicetekniker som har koll på din bil.
Mvh////Micke.E

Fri fart för ett fritt folk!
15 024 Inlägg
Igår 01:08
brukar ju ingå assistans på dom flesta normala försäkringar..   sen kan man ju få självrisk redusering typ från ok eller liknande för några kronor varje månad om man köpt sig en skrothög som inte fungerar..   men jag har kört runt med skrotbilar hela mitt liv och har aldrig blivit stånde som jag inte kunnat lösa med hjälp av mig själv eller polare..

Kör fort så hinner inget hända...

15 024 Inlägg
Igår 01:20
Mack skrev:

på länsföräskringar ingår det på halv och helförsäkringar med 1500kr självrisk.   
trodde alla bolag hade så?!   1500kr den dagen det går riktigt åt helvete är ju inga direkta pengar. 
enda gång man behöver det billigare är för att man äger världens sämsta bil   jag har varit på denna jord 47år och aldrig använt en bärgningsbil på mina fordon  och jag kör alltid runt i bilar som jag fått gratis eller köpt för 5k typ och det fungerar ju väldigt bra peppar peppar ta i trä.. annars får man ringa en polare som kommer och hjälper till och släpa bort liket..      för en jävla massa år sen hade jag en egen bärgningsbil som kom och hämtade kärringens bil efter e18 när tändspolen sprack och snön börjarde släcka gnistan smile

derför det är så bra att ha kamrater som alltid ställer upp

MickeEng skrev:
Hallå!
Servar min V50i 2005 på auktoriserad Volvo verkstad så får man Volvo assistans som kan rädda dig vid någon typ av haveri + att man har garanti på eventuellt utfört arbete.
Ja det kostar lite mer men har en personlig servicetekniker som har koll på din bil.
Mvh////Micke.E

har personlig servictekniker på alla mina bilar..   det är jag själv.  jag går i god på att bilen aldrig går sönder   och går den sönder lagar jag den på plats smile

skulle aldrig betala för att någon ska skruva sönder min bil smile

men det normal är ju att det ingår bärgning på bilförsäkringarna om man har halv eller hel.  mitt bolag tar 1500kr  man kan ta självrisk redustering på typ ok för några kronor varje månad om man åker runt i en skrothög som man inte litar på..   men aldrig behövt en bärgning än så länge..  har råkat ut för lite små skit men det är vad man har vänner till    dom vet att jag ALLTID kommer och hjälper dom och dom kommer ALLTID när jag ringer dom smile

bästa servicen jag fått var när jag körde punka på vägen till jobbet och ringer en polare som hämtar upp mig på 15min   han kastade av mig på jobbet gav honom bilnyckeln  när jag kom tillbaka efter att jobbat stog min bil med däck monterat  på jobbet..    då hade 2av mina polare åkt hem till mig hämtat ett däck monterat däcket och kört bilen till mitt jobb jag bor ändå 4mil bort. från mitt jobb..  och dom bor typ där jag bor smile   derför kamrater är så otroligt viktiga.

Forummoderator
26 610 Inlägg
Igår 02:57
Growe skrev:
Mack skrev:

trodde alla bolag hade så?!   1500kr den dagen det går riktigt åt helvete är ju inga direkta pengar. 
enda gång man behöver det billigare är för att man äger världens sämsta bil   jag har varit på denna jord 47år och aldrig använt en bärgningsbil på mina fordon  och jag kör alltid runt i bilar som jag fått gratis eller köpt för 5k typ och det fungerar ju väldigt bra peppar peppar ta i trä.. annars får man ringa en polare som kommer och hjälper till och släpa bort liket..      för en jävla massa år sen hade jag en egen bärgningsbil som kom och hämtade kärringens bil efter e18 när tändspolen sprack och snön börjarde släcka gnistan smile

MickeEng skrev:
Hallå!
Mvh////Micke.E

har personlig servictekniker på alla mina bilar..   det är jag själv.  jag går i god på att bilen aldrig går sönder   och går den sönder lagar jag den på plats smile

men det normal är ju att det ingår bärgning på bilförsäkringarna om man har halv eller hel.  mitt bolag tar 1500kr  man kan ta självrisk redustering på typ ok för några kronor varje månad om man åker runt i en skrothög som man inte litar på..   men aldrig behövt en bärgning än så länge..  har råkat ut för lite små skit men det är vad man har vänner till    dom vet att jag ALLTID kommer och hjälper dom och dom kommer ALLTID när jag ringer dom smile

bästa servicen jag fått var när jag körde punka på vägen till jobbet och ringer en polare som hämtar upp mig på 15min   han kastade av mig på jobbet gav honom bilnyckeln  när jag kom tillbaka efter att jobbat stog min bil med däck monterat  på jobbet..    då hade 2av mina polare åkt hem till mig hämtat ett däck monterat däcket och kört bilen till mitt jobb jag bor ändå 4mil bort. från mitt jobb..  och dom bor typ där jag bor smile   derför kamrater är så otroligt viktiga.

Om ändå bra polare växte på träd..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

26 Inlägg
Igår 08:11
Något jag skulle vilja ha är en färsäkring där dom bärgar bilen hela vägen hem. Inte bara till en, för haveriet, närliggande verkstad. Det är ju helkass för oss som skruvar själva.

3 952 Inlägg
Igår 08:51
Hegge_ skrev:
Något jag skulle vilja ha är en färsäkring där dom bärgar bilen hela vägen hem. Inte bara till en, för haveriet, närliggande verkstad. Det är ju helkass för oss som skruvar själva.

Alla sk assistansförsälringar gäller väl bara för samma sak som ordinarie bärgningsförsäkringen men ofta utan självrisk?  Iaf dom jag sett.

Ska man bärgas stup i ett och inte klarar av tex ett urladdat batteri oavsett anledning, så lönar det sig. 
(Tex rörelsehindrad eller annat)

Har 99% sådan försäkring i onödan?
Det är min övertygelse.
Ingår vid service i bland, men man har likväl betalat för den. Ofrivilligt.

Man kan resonera alla försäkringar onödiga tills man behöver dom, men man måste se risken kontra kostnaden.
Har man bärgning på försäkringen (halv eller högre)  tas bilen i alla fall till en bättre plats än mitt på vägen, tex. Eller diket..
Kanske inte hem.
Senast redigerat av Mossan1 (Igår 09:22)

33 Inlägg
Igår 09:34
MickeEng skrev:
Hallå!
Mvh////Micke.E

Mycket praktiskt

* Voff voff *
11 141 Inlägg
för 7 timmar sedan
Det finns andra aktörer där ålder på bilen inte är en begränsning. Bara att googla på Vägassistans och börja jämföra.

Kolla noga vad som ingår. Finns många olika varianter och inte sällan blandar man friskt mellan begreppen.

Inte alltid kul att betala 1500 kr i självrisk för en starthjälp utanför ICA, så visst finns behovet.

Jag brukar ha vägassistans av den enkla anledningen att jag reser en del och står jag plötsligt i Åbo eller Helsingfors och ska med färjan är det rätt långt att be en polare komma dit och starta bilen med kablar...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

7 871 Inlägg
för 6 timmar sedan
Growe skrev:
[

Visst!
Håller i princip med dig.
Men om differentialen skulle haverera = solhjulen spricka och låsa differentialen så den inte kan rotera?
Har du då delar med för en sådan reparation på plats - förutom alla verktyg?

15 024 Inlägg
för 3 timmar sedan
torsen skrev:
Growe skrev:
[

Visst!
Håller i princip med dig.
Men om differentialen skulle haverera = solhjulen spricka och låsa differentialen så den inte kan rotera?
Har du då delar med för en sådan reparation på plats - förutom alla verktyg?

och vad är chansen för det..  jag har knäckt lagrena i diffen på min 855a  men jag körde den endå..  inget som slår så stopp  haft drivaxlar som låser sig så ratten slår ett halvvarv åt varje håll  körde därifrån endå.. ja jag är envis..  tror det värsta haveriet jag haft var nog när jag körde av en länkarm på min a2   det blev lite funderingar innan jag hittade en lösning så jag kunde köra hem bilen. 

en liten brädbit och 2spännband så gick den att köra hem.  men jag är skapligt motiverad kan jag säga och är totalt orädd.   ett fordon är bara min förlängda arm.

15 024 Inlägg
för 3 timmar sedan
Mack skrev:
Growe skrev:
Mack skrev:

MickeEng skrev:
Hallå!
Mvh////Micke.E

Om ändå bra polare växte på träd..

gör dom inte det?!

om jag blir stånde ringer jag ett samtal och jag får hjälp.   möjligen att jag får skicka en slant beronde på vem jag ringer för att några har jävligt dåligt med pengar att köpa bensin för men annars är det inte minsta tvekan.    det är mer okej var är du. 

men och andra sidan dom vet att jag gör samma sak..   tyvärr vet min chef det oxå.. smile    som idag   kan du åka ner och kolla att det är ström i scania bussen.  jag var där 30min senare och startade bussen.      att jag tog tid på mig var att jag inte orkade sitta och vänta vid bussen tills föraren kom. 
det är så mina polare är och jag mot dom jag.  dom ställer upp och dom vet att jag ställer upp   annars är det inga kompisar..

15 024 Inlägg
för 3 timmar sedan
Brådhis skrev:
Det finns andra aktörer där ålder på bilen inte är en begränsning. Bara att googla på Vägassistans och börja jämföra.

Kolla noga vad som ingår. Finns många olika varianter och inte sällan blandar man friskt mellan begreppen.

Inte alltid kul att betala 1500 kr i självrisk för en starthjälp utanför ICA, så visst finns behovet.

Jag brukar ha vägassistans av den enkla anledningen att jag reser en del och står jag plötsligt i Åbo eller Helsingfors och ska med färjan är det rätt långt att be en polare komma dit och starta bilen med kablar...

finns ju alltid någon som hjälper en om man står utan batteri.   bara prata med den första som kör en riktig bil alltså någon tidig 2000tals bil eller äldre..   dom andra puckona vet ju inte ens hur man öppnar huven så där är det ingen mening att prata med smileå

själv brukar jag stanna och hjälpa till och byta däck vid punkteringar och sånt..    dom brukar bli mega glad när man sliter fram fälgkors och domkraft och dom är iväg 5min senare smile

okq8 har ju en som tar självrisk på vilt glas mm och sånt oxå.. kan vara ganska bra.
https://www.okq8.se/forsakringar/backup … -bil-plus/
Senast redigerat av Growe (för 3 timmar sedan)

Forummoderator
18 417 Inlägg
för 1 timme sedan
Jag är tvungen att serva bilen på en lokal Mekonomen, tjänstebil. Då får man vid varje service en försäkring som omfattar bärgare, bränslestopp, starthjälp och inlåst nyckel. Inlåst nyckel är svårt för min del men resten är ju bra! Aldrig använt denna försäkring.

426 Inlägg
för 1 timme sedan
Jag är ett av de puckon growe nämner som kör en nyare bilar.
Starthjälp ger jag aldrig via kablar till något annat fordon.
Är det för att jag inte hittar batteriet?
Är det för att jag inte klarar av att öppna frunken?
Är det för att jag inte vet hur startkablar ska kopplas?
Nej, det är för att jag inte vill riskera min bils elektronik då jag inte vet vad som är felet på den bil som ej startar, är det något massivt elfel kan en koppling mellan bilarna även få den fungerande bilen att slås ut elektroniskt, oavsett om det är en gammal hink det (growe kallar riktig bil) eller en modern bil.

Assistansförsäkring var det ja, nej det har jag inte någon extra utöver helförsäkringen för elbilar hos WC.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

15 024 Inlägg
för 1 timme sedan
The-GOAT skrev:
Nej, det är för att jag inte vill riskera min bils elektronik då jag inte vet vad som är felet på den bil som ej startar, är det något massivt elfel kan en koppling mellan bilarna även få den fungerande bilen att slås ut elektroniskt, oavsett om det är en gammal hink det (growe kallar riktig bil) eller en modern bil.

Assistansförsäkring var det ja, nej det har jag inte någon extra utöver helförsäkringen för elbilar hos WC.

som sagt en gammal bil är aldrig känslig du kan koppla kortis det enda som händer är att kablarna börjar glöda smile  det är derför man inte kör modernt skräp.. som inte håller för något smile

Forummoderator
18 417 Inlägg
för 1 timme sedan
Growe skrev:
The-GOAT skrev:

som sagt en gammal bil är aldrig känslig du kan koppla kortis det enda som händer är att kablarna börjar glöda smile  det är derför man inte kör modernt skräp.. som inte håller för något smile

Jag kablar gärna igång någon med min gamla diesel-mersa. Den tål det.

15 024 Inlägg
för 1 timme sedan
Hybrid_ skrev:
Growe skrev:
The-GOAT skrev:

Jag kablar gärna igång någon med min gamla diesel-mersa. Den tål det.

ja det ska mycket till att sänka en hedlig gammal förkammardiesel merceders smile

Sök