P--JawZ--K skrev:
Ser ju inte ut o va nåt med själva spridarna, så då är ett möjligt problem borta.
Skulle dock dubbelkolla med i bilen också. Ifall det är dålig kontakt eller signal som inte skickas ut rätt från MCU chippet vidare genom kretskortet, ut i kabeln o sena spridarna.
Kanske kan va nåt där, inte så troligt men inte dumt o kolla om det blir en större diff i bilen. Då kan du iaf utesluta elektronik hårdvaran som en bov i dramat.
Sen bränslesystemet i sig, spridarrör, slangar och pump, man kan mäta flödet grovt från pumpen samma sak där, en pet flaska med ett tidtagar ur. Ha pumpen igång i en satt tid, mät upp upp hur mycket det kom under den tiden.
Sen använd denna formel för att se vad den levera, sen jämför det med vad pumpen har för teoretisk flöde vid ditt arbetstryck. Är det 10+- l/h från det teoretiska så skulle jag inte va orolig över dåligt flöde till spridarna, kan va ett mät fel helt enkelt. Är det det dock +-50 l/h så skulle jag börja anna oråd nånstans.
Matte formel, baserat på tid o mängd bränsle.
(Liter / Tid) * SEKtillTIMMAR = L/H
(0.75L / 30sek) * 3600 = 90L/H
Den formeln fungera bra när jag felsökte mitt bränslesystem, eftersom min kördes extremt snålt. Visade sig vara pumpen som intelverera ordentligt. Men den låt inte dåligt i mina öron åtminstone. Och då hade jag bytt till ett högflödes filter innan, dubbelkollat slangar o rör efter läckage och kollat så att orginal backventil inte va skrot.
Det va pumpen för mig, så kör nu med en Walbro GSS341 lr vilken det är som är för volvo tankarna.
Köpte även en biltema "255 L/H" innan det, eftersom jag var där. Men den sluta funka med en gång och va igång konstant och gav inte bättre flöde alls.