3431
Sök

Skaffa ny fjärrkontroll, centrallås?

Kärnkraftstomte
780 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Jag skaffade en Citroën Berlingo skåpbil för en tid sen i syfte att ersätta min gamla VW Caddy som i princip faller i bitar av sig själv som ny pendlarbil/nyttofordon/laståsna.

Dock hann jag inte mycket mer än komma hem efter jag hade köpt den förrän dosan man låser bilen med slutade fungera (den var typ tejpad och limmad sedan tidigare så det var väl bara att den gick sönder igen helt enkelt). Det jag upptäckte var att ett metallbleck hade släppt från kretskortet så det blidde ingen kontakt med batteriet. Så jag lödde dit denna igen men det funkar inte i alla fall. Har över 3V i batteriet (knappcell 1632) så det är inte det som är problemet.

Nånting har alltså hänt. Jag kan inte heller låsa bilen med hjälp av nyckeln för jag vågar inte ta i ifall jag skulle råka knäcka nyckeln så just nu kan jag inte låsa bilen.

Så det jag behöver nu är både ett nytt hölje och ett nytt kretskort till en sådan fjärrkontroll, det enda jag egentligen behåller är ju själva fällknivsnyckeln.

Finns det någon som vet var man kan handla sånt och när jag sen har den hur ordnar jag programmeringen så den blir kodad mot min bil?

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

Sök