5720
Sök

Volvo 850 fjärr centrallås felsökning

16 Inlägg
för 12 timmar sedan
Trådstartare
Hej hej, jag har en volvo 850 glt USA import ifrån 1995. Bilen har originalt fjärrlås så det är inte eftermonterat. Just nu så verkar det som om att det är fel kablaget något relä eller säkring och inte lås modulen vid handsfaket eller fjärr nyckeln. Jag har prövat att byta modulen vid handsfacket mot ett som jag vet fungerar men inget hände.
Jag har försökt att programmera om modulen med min fjärr nyckel genom att vrida nyckeln till läge II fem gånger och sedan stoppa på läge II vid den femte och sedan klicka på fjärrnyckeln för att låsa upp den. Jag läste också på ett forum att dioden vid rutan på mottagaren ska blinka men det gör den inte, den lyser bara i någon sekund när jag låser bilen utifrån(så den är inte död). Jag är inte riktigt säker på hur jag ska ta mig till nu då jag inte hittar om det finns fler säkringar eller relän jag kan kolla på.

Kom gärna med frågor och tack på förhand smile

* Voff voff *
11 233 Inlägg
för 5 timmar sedan
Både c-låsrelä och fjärrstyrningen sitter väl ovanför förarens fötter? Vad är det för modul du menar vid handskfacket?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

16 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Brådhis skrev:
Både c-låsrelä och fjärrstyrningen sitter väl ovanför förarens fötter? Vad är det för modul du menar vid handskfacket?

Mottageren skulle jag vela påstå att det är. Jag lägger till en bild

https://www1.garaget.org/gallery/images/247/246155/246155-b116a430b40d76b7b4736605915f6d1d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/247/246155/246155-4b415daa49e4086559cffa5d6402dece.jpg

Det står en kod på modulen samt en kod på fjärr nyckeln, de måste tydligen matcha (vilket de gör). FCC ID'et är det som ska matcha.

* Voff voff *
11 233 Inlägg
för 1 timme sedan
Aha... Nu var det extremt länge sedan jag höll på med dessa bilar.

Men om jag minns rätt är det alltså det Volvo kallar fjärrstyrt c-lås du har. Detta skiljer sig från Volvo Guard I och II.

Det du beskriver med att vrida på och av tändningen fem gånger kommer från Volvo Guard II (som i sin tur är CarGard 950 i grunden) och jag tror inte att fjärrstyrt c-lås använder samma sätt för programmering, men det är en gissning.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök