6286
Sök

Köpråd Volvo C30 2009 Flexifuel

10 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Hej
Har kört min mammas bil sen jul och vi är bägge lite less på det.  Men nu har jag äntligen hittat en bil då min budget är max 25 000

En c30 ska jag ta chansen eller vända och springa därifrån?  Den har gått inte fullt 23000 och dom. Vill ha 25000

10 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Funderae även på en citroen c1 2011 15000 är det ett bättre val?

* Voff voff *
11 243 Inlägg
för 2 timmar sedan
Det är två väldigt olika bilar, du får nästan förklara lite vad det är du värdesätter och vad du kan åsidosätta.

C1:an är ju med all sannolikhet billigare att äga, men har å andra sidan troligen en lite kortare livslängd (rosten brukar ta dom under/bakvagnen tex) vilket kan ge en rätt rejäl värdeminskning på slutet.

C30:in är ju betydligt mer komfortabel, men kommer kosta mer per mil (bränsle), fast samtidigt troligen hålla värdet bättre.

Flexifuel är inget att sträva efter egentligen, E85 är dyrt idag och bilen drar kopiösa mängder bränsle om du kör på det. Dock går det ju utmärkt att köra på bensin uteslutande och då är den ju som vilken bensinbil som helst egentligen.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

10 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Jag vill ha en liten bil, jag har en väldigt trång parkering så jag är lite begränsad i hur stor bil jag kan köpa samt att jag inte trivs med stora bilar min fd sambo hade en v90 och den var så bökig att parkera ?skön att köra dock.

Jag pendlar 6 mil till jobbet och och åker ibland 6 mil åt andra hållet så jag är ingen som kör speciellt mycket. Vill att den håller för pendling helt enkelt.

Att den är 3 dörrar stör mig inte då jag mest kör själv och dom gånger barnet ska med kan hon klättra i. Haft tre dörrars med småbarn och barnvagn tidigare (golf)

* Voff voff *
11 243 Inlägg
för 2 timmar sedan
Mariemarran skrev:
Jag vill ha en liten bil, jag har en väldigt trång parkering så jag är lite begränsad i hur stor bil jag kan köpa samt att jag inte trivs med stora bilar min fd sambo hade en v90 och den var så bökig att parkera ?skön att köra dock.

Jag pendlar 6 mil till jobbet och och åker ibland 6 mil åt andra hållet så jag är ingen som kör speciellt mycket. Vill att den håller för pendling helt enkelt.

Att den är 3 dörrar stör mig inte då jag mest kör själv och dom gånger barnet ska med kan hon klättra i. Haft tre dörrars med småbarn och barnvagn tidigare (golf)

Frågan är ju om tex C30:ins ökade förbrukning men också ökade komfort är att föredra för dig framför C1:ans lägre ägandekostnader men också lägre komfort?

Dvs vad prioriterar du förutom storleken (C1:an är ju rejält mycket mindre än C30:in)? Krocksäkerhet? Kostnader i övrigt?

10 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Krocksäker då jag har barn och relativ billig att äga vore ett stort plus . Comfort då jag har en reumatisk sjukdom är också ett plus. Sen är bra på vinterföre en fördel då jag bor i norr.

* Voff voff *
11 243 Inlägg
för 1 timme sedan
Mariemarran skrev:
Krocksäker då jag har barn och relativ billig att äga vore ett stort plus . Comfort då jag har en reumatisk sjukdom är också ett plus. Sen är bra på vinterföre en fördel då jag bor i norr.

Då är ju C30:in kanske det bättre valet av dessa två sett ur detta perspektiv.

Men med en reumatisk sjukdom och boende i norr kanske en diesel med dieselvärmare vore ett alternativ så du kunde sätta dig i en varm bil under vinterhalvåret?

10 Inlägg
för 17 minuter sedan
Trådstartare
Brådhis skrev:
Mariemarran skrev:

Då är ju C30:in kanske det bättre valet av dessa två sett ur detta perspektiv.

Men med en reumatisk sjukdom och boende i norr kanske en diesel med dieselvärmare vore ett alternativ så du kunde sätta dig i en varm bil under vinterhalvåret?

Ja det vore såklart det bästa men 25 är maxpeis sen är kontot nästan tomt. Har dock gratis Motorvärmare på jobbet vilket är bra

Sök