Dels tror jag att iaf företag använder sina lastbilar för det mesta och dessutom inte vill ta risken att något händer så att den inte finns där när den ska användas, dels är det faktiskt så att det finns ett regelverk kring att 'hyra ut' fordon och i det sammanhanget kommer också försäkringsfrågan in. Så där skulle jag säga att det är rätt kört.
Hur ett företag som hyr ut lastbilar ställer sig till övningskörning måste du fråga dom, det kan skilja en del. Så var det iaf när jag jobbade med uthyrning av personbilar mm för 25+ år sedan. Men googla runt och se vilka som finns i din närhet tex. Men det är dyrt att hyra lastbil rent generellt, så frågan är om inte normala körlektioner är ett bättre alternativ ändå? Kan du köra personbil bra och även kört iaf lite större fordon en del så är steget inte så vansinnigt långt till att köra lastbil.
Alternativet är ju om du hittar en privatperson som äger en lastbil, men det brukar i slutänden nog ofta handla om rätt välanvända fordon och då är ju risken att säkerhetskontrollen blir väldigt lång vid uppkörningen...
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...