6229
Sök

Om ni fick ändra lagar kring bilar, vad skulle ni ändra?

187 Inlägg
för 7 timmar sedan
The-GOAT skrev:
Ännu ett förslag:
Avrättning på stubben samt inhoppat tak för kretiner utan medföljande småbarn som nyttjar familjeparkeringar.

Det bättre förslaget är att flytta familjeparkeringarna från entrén till längst bak på parkeringen så slipper ni få era platser stulna. Samt slipper barnen bli feta, win win.

Mvh, DINK som älskar familjeparkeringen.

681 Inlägg
för 2 timmar sedan
Vansterfilen skrev:
The-GOAT skrev:
Ännu ett förslag:
Avrättning på stubben samt inhoppat tak för kretiner utan medföljande småbarn som nyttjar familjeparkeringar.

Det bättre förslaget är att flytta familjeparkeringarna från entrén till längst bak på parkeringen så slipper ni få era platser stulna. Samt slipper barnen bli feta, win win.

Det är inte själva sträckan att gå som är anledningen till att familjeparkeringen ligger nära ingången utan just arroganta snabbkörande DINKs mfl som inte begriper att barn emellanåt faktiskt kan rusa iväg mellan bilarna och riskera att bli överkörda.
Det är alltså en ren säkerhetsåtgärd utöver att just vi andra ska slippa dörruppslag från ivriga ungjä...barn.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

187 Inlägg
för 1 timme sedan
The-GOAT skrev:
Vansterfilen skrev:
The-GOAT skrev:
Ännu ett förslag:

Det är inte själva sträckan att gå som är anledningen till att familjeparkeringen ligger nära ingången utan just arroganta snabbkörande DINKs mfl som inte begriper att barn emellanåt faktiskt kan rusa iväg mellan bilarna och riskera att bli överkörda.
Det är alltså en ren säkerhetsåtgärd utöver att just vi andra ska slippa dörruppslag från ivriga ungjä...barn.

Perfekt, utöver att det håller barnen i form så är det även ett lärdomstillfälle för barnen att hålla sig till trottoarer / övergångsställen.

Jag driver lite med dig, men familjeparkeringsplatserna utanför lokala Willys är jävligt lockande sent på kvällen när jag vill snabbt in och ut samtidigt som jag slipper dörruppslag.
Senast redigerat av Vansterfilen (för 1 timme sedan)

681 Inlägg
för 1 timme sedan
Vansterfilen skrev:
The-GOAT skrev:
Vansterfilen skrev:

Perfekt, utöver att det håller barnen i form så är det även ett lärdomstillfälle för barnen att hålla sig till trottoarer / övergångsställen.

Jag driver lite med dig, men familjeparkeringsplatserna utanför lokala Willys är jävligt lockande sent på kvällen när jag vill snabbt in och ut samtidigt som jag slipper dörruppslag.

Jo, givetvis är det de gående som behöver ha uppsikt över fordonen.
"Barn är mjuka, bilar är hårda!" Är man ju matad med sedan 40år eller så.

Som medelålders tänker jag att jag behöver en längre promenad och parkerar längst bort för att hålla mig i form och trim, för jag menar som så, vem fan vill hamna på ett äldreboende där dessa barn som inte ens fattar hur farligt det är att springa framför bilar, kommer i framtiden sköta om en äldre krasslig gubbe. ?

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Sök