7643
Sök

Köpråd bromok vw polo

19 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Hej, måste byta bromok då cylindern har börjat kärva och har varken tid eller kunskap att renovera de som sitter.

Då det finns flertal aftermarket prylar tänkte jag höra med er om vad man borde köra.
Bosch kostar ca 1700, TRW ca 900, Brembo ca 1000, nobrand ca 4-500.

Någon som har erfarenhet av någon av de billigare som funkat bra? eller borde man köra bosch? eller kanske någon annat märke?`

5 999 Inlägg
för 1 timme sedan
2023 köpte jag dom absolut billigaste bromsoken bak jag kunde hitta till min brors Skoda Octavia (1000kr för båda med fri frakt från Amazon), ett år senare köpte jag bilen av han och körde med den i ett år innan jag sålde den till en arbetskollega. Nu 3år senare så fungerar dom fortfarande felfritt.

Som vanligt med billigaste delarna så är det en chansning. Har man tur håller det, har man riktig otur är det trasigt redan ur kartongen.
Kvalitetskontroll kostar pengar.

Jag har än så länge haft tur när jag chansat på det billigaste.
En kompis han har dock haft otur, han provade också köpa dom billigaste bromsoken som gick att hitta till sin Caddy, höll över vintern och behövde sen bytas igen lagom till besiktningen.

19 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
simlar skrev:
2023 köpte jag dom absolut billigaste bromsoken bak jag kunde hitta till min brors Skoda Octavia (1000kr för båda med fri frakt från Amazon), ett år senare köpte jag bilen av han och körde med den i ett år innan jag sålde den till en arbetskollega. Nu 3år senare så fungerar dom fortfarande felfritt.

Som vanligt med billigaste delarna så är det en chansning. Har man tur håller det, har man riktig otur är det trasigt redan ur kartongen.
Kvalitetskontroll kostar pengar.

Jag har än så länge haft tur när jag chansat på det billigaste.
En kompis han har dock haft otur, han provade också köpa dom billigaste bromsoken som gick att hitta till sin Caddy, höll över vintern och behövde sen bytas igen lagom till besiktningen.

Vad tror du om TRW ok då ? Aldrig själv hört talas om det märket själv. Men är ju halva priset mot Bosch och mot original.

Sök