11370
Sök

Råd angående bilköp Volvo V70

4 Inlägg
för 23 timmar sedan
Trådstartare
Min bil jag köpte för två veckor sen började idag gå väldigt dåligt och motorlampan tände sig.

Säljaren kom ut med felkodsläsare, varnade om bränsletrycksregulator och gick på 3 cylindrar. Han körde sen bilen 3 mil till verkstaden på 3 cylindrar.

Frågan är hur mycket skada bilen tog av det, är det värt att låta dom reparera bilen eller ska jag försöka häva köpet när det blev krångel så fort?

Någon här inne med lite erfarenhet att dela med sig kanske?

Volvo V70 2014 T4 som gått 20k mil

* Voff voff *
11 284 Inlägg
för 13 timmar sedan
Du kommer med all sannolikhet inte att kunna häva köpet, i synnerhet inte när bilhandlaren(?) direkt åtog sig att laga den.

3 mil med misständningar gör inte att bilen tar någon direkt skada. Som värst kanske man får byta tändstift...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

4 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Jag tänkte mest att eftersom motoroljan stank av bensin så kanske den var utspädd och tog skada av resan tillbaks, men 3 mil kanske inte hinner göra någon större skada ändå.

69 Inlägg
för 6 timmar sedan
Vad vill de har för reparationen? Sådanna brukar inte vara gratis.

4 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Jag fattade det som att dom lagar det åt mig, eventuellt att dom kan ta det på garantin jag har till

* Voff voff *
11 284 Inlägg
för 3 timmar sedan
JonHal skrev:
Jag tänkte mest att eftersom motoroljan stank av bensin så kanske den var utspädd och tog skada av resan tillbaks, men 3 mil kanske inte hinner göra någon större skada ändå.

På 3 mil borde inte så mycket hända, men stinker oljan av bensin kanske felet funnits ett tag. Så ett oljebyte och eventuellt nya stift är väl på sin plats kanske.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

4 147 Inlägg
för 2 timmar sedan
Med bara 3 mil med 1cyl borta så är det helt lungt.
30 mil är mycket
300 mil är jättemycket

Lagar dom bilen gratis utan krusiduller är det väl besvärande för både firma och köpare, men inget alarmerande. Ibland händer grejer. Seriösa firmor löser sådant.

Krånglar dom eller om bilen fortsätter att krångla kommer saken i annat läge.
Vissa fel kan vara svåra att fixa, men hur det fortsätter är ändå avgörande.

4 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Okej tack för svaren! Är nöjd med bilen förövrigt så låter dom åtgärda felet och slutar oroa mig över att bilen tog mycket skada av resan tillbaks.
Ska också försöka se till att dom byter olja och filter!

Sök