3316
Sök

Missljud från Skoda Octavia TSI III 2020

4 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
#1
Hej. Det låter märkligt från min Skoda Octavia III Combi TSI 2020
. Den har gått 10200 mil. Någon som vågar sig på en åsikt om vad som är fel?
Ljudet uppkommer först då motorn blivit varm.
https://www.garaget.org/video/158123
Vänligen
Paulo
Senast redigerat av paulode (för 5 timmar sedan)

382 Inlägg
för 5 timmar sedan
#2
paulode skrev:
Hej. Det låter märkligt från min Skoda Octavia III Combi TSI . Den har gått 10200 mil. Någon som vågar sig på en åsikt om vad som är fel?
Ljudet uppkommer först då motorn blivit varm.
https://www.garaget.org/video/158123
Vänligen
Paulo

Usch, två missljud nästan, dels "avgas-smattret" och dels något metalliskt skramlande. Om man gasar lite på tomgång, höjs frekvensen på ljudet i takt med varvet på motorn? Har du haft den länge, är den fullservad?


4 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
#3
JN1975 skrev:
paulode skrev:
Hej. Det låter märkligt från min Skoda Octavia III Combi TSI . Den har gått 10200 mil. Någon som vågar sig på en åsikt om vad som är fel?
Ljudet uppkommer först då motorn blivit varm.
https://www.garaget.org/video/158123
Vänligen
Paulo

Usch, två missljud nästan, dels "avgas-smattret" och dels något metalliskt skramlande. Om man gasar lite på tomgång, höjs frekvensen på ljudet i takt med varvet på motorn? Har du haft den länge, är den fullservad?

Tack för din input! Jag har haft den i ca. 3 år . Fullservad på Din Bil. Ska ut och kolla om frekvensen vid varvtal. Inga varningslampor lyser.
Senast redigerat av paulode (för 5 timmar sedan)

382 Inlägg
för 55 minuter sedan
#4
paulode skrev:
JN1975 skrev:
paulode skrev:
Hej. Det låter märkligt från min Skoda Octavia III Combi TSI . Den har gått 10200 mil. Någon som vågar sig på en åsikt om vad som är fel?
Ljudet uppkommer först då motorn blivit varm.
https://www.garaget.org/video/158123
Vänligen
Paulo

Usch, två missljud nästan, dels "avgas-smattret" och dels något metalliskt skramlande. Om man gasar lite på tomgång, höjs frekvensen på ljudet i takt med varvet på motorn? Har du haft den länge, är den fullservad?

Tack för din input! Jag har haft den i ca. 3 år . Fullservad på Din Bil. Ska ut och kolla om frekvensen vid varvtal. Inga varningslampor lyser.

Ja, rätt viktigt om det låter snabbare när motorns varv ökar. Annars kan det ju "bara" vara något vid avgassystemet som lossnat, typ en fläns eller v-band.



Sök