Hej. Det låter märkligt från min Skoda Octavia III Combi TSI 2020 . Den har gått 10200 mil. Någon som vågar sig på en åsikt om vad som är fel? Ljudet uppkommer först då motorn blivit varm. https://www.garaget.org/video/158123 Vänligen Paulo
Hej. Det låter märkligt från min Skoda Octavia III Combi TSI . Den har gått 10200 mil. Någon som vågar sig på en åsikt om vad som är fel? Ljudet uppkommer först då motorn blivit varm. https://www.garaget.org/video/158123 Vänligen Paulo
Usch, två missljud nästan, dels "avgas-smattret" och dels något metalliskt skramlande. Om man gasar lite på tomgång, höjs frekvensen på ljudet i takt med varvet på motorn? Har du haft den länge, är den fullservad?
Hej. Det låter märkligt från min Skoda Octavia III Combi TSI . Den har gått 10200 mil. Någon som vågar sig på en åsikt om vad som är fel? Ljudet uppkommer först då motorn blivit varm. https://www.garaget.org/video/158123 Vänligen Paulo
Usch, två missljud nästan, dels "avgas-smattret" och dels något metalliskt skramlande. Om man gasar lite på tomgång, höjs frekvensen på ljudet i takt med varvet på motorn? Har du haft den länge, är den fullservad?
Tack för din input! Jag har haft den i ca. 3 år . Fullservad på Din Bil. Ska ut och kolla om frekvensen vid varvtal. Inga varningslampor lyser.
Hej. Det låter märkligt från min Skoda Octavia III Combi TSI . Den har gått 10200 mil. Någon som vågar sig på en åsikt om vad som är fel? Ljudet uppkommer först då motorn blivit varm. https://www.garaget.org/video/158123 Vänligen Paulo
Usch, två missljud nästan, dels "avgas-smattret" och dels något metalliskt skramlande. Om man gasar lite på tomgång, höjs frekvensen på ljudet i takt med varvet på motorn? Har du haft den länge, är den fullservad?
Tack för din input! Jag har haft den i ca. 3 år . Fullservad på Din Bil. Ska ut och kolla om frekvensen vid varvtal. Inga varningslampor lyser.
Ja, rätt viktigt om det låter snabbare när motorns varv ökar. Annars kan det ju "bara" vara något vid avgassystemet som lossnat, typ en fläns eller v-band.