7301
Sök

Slipa och polera rinningar

336 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Jag lackade min bakskärm på bilen och blev lite rinningar.
Hur gör jag på bästa sätt?
Är väl 3 månader sedan nu.
En solid lack vit så ingen klarlack.

6 915 Inlägg
för 1 timme sedan
Vattenslipa med 1500 eller 2000 våtslippapper med platt liten slipkloss i trä ,sedan slipa med 2500 papper och avsluta med Rubbing . Jag kör med Autosol Rubbing cleaner och sedan 3M Perfektit 3...eller liknande. Antar/hoppas att du har använt 2komponent billack...annars fungerar det nog inte att polera.

822 Inlägg
för 44 minuter sedan
nackdelen är att där vart du slipar o polerar blir lacken helt slät o resten av bilen har naturlig apelsin skal.  det syns som en blank slätt fläck i lacken, nu är vit rätt tacksam det värre med mörk färg. jag har alltid tyckt det bättre att slipa ner hela skärmen o spraya om
när man gör show lack slipar  o polerar man hela bilen o då blir lacken slätt som en barnaröv
Senast redigerat av doktorduett (för 43 minuter sedan)

8 088 Inlägg
för 27 minuter sedan
Lite sent med råd nu när det gått 3 månader - och jag är verkligen amatör - men har lackat några bilar.
Upptäcker man gravt synliga rinningar kan man "ta dom" relativt snabbt = innan lacken härdat/stelnat.
Jag har med framgång skurit bort rinningarna med liggande rakblad.
Men det får inte ske för snabbt, för då fastnar färgen på rakbladet, eller färgen korvar sig och "rullar av".
Konsistensen på rinningen/färgen ska vara så att det blir som att hyvla en ostskiva.
Lättare sagt än gjort.
Men så har jag lyckats!

Sök