för 1 timme sedan
Trådstartare
Nu tänkte jag starta en projekttråd om min Audi Coupé Quattro från 1987.
Det är en bil som jag fastnade för mycket på grund av dess historia och det skick som den fortfarande är i. Målet är att bevara så mycket som möjligt av bilens karaktär och samtidigt gå igenom den ordentligt och dokumentera det som finns.
Bilen är enligt uppgift optimerad på firma någon gång under 1990-talet. Det har berättats att den ska ha fått omkring 80?100 hk mer än original, men jag har ingen dokumentation eller bänkpapper som styrker den exakta effekten, så det får än så länge ses som en del av bilens historia snarare än ett konstaterat faktum.
Jag kommer därför att försöka ta reda på så mycket som möjligt om bilen och dess tidigare liv ? bland annat vilka modifieringar som faktiskt finns, vad som är original och vad som har gjorts senare.
Bilen har bland annat kvar sina originalfälgar. Det finns även en specialtillverkad takbox som är gjord för just bilen, vilket är en ganska rolig och ovanlig detalj.
Tanken med den här tråden är att dokumentera projektet från början och framåt. Jag kommer lägga upp bilder, information om bilen, delar jag hittar och sådant som upptäcks under arbetets gång.
Förhoppningsvis kan även någon här på Garaget.org bidra med information om bilen, dess historia eller de delar och lösningar som sitter på den.
Det här blir helt enkelt en resa tillbaka till 1987 ? med en Audi Coupé Quattro som förhoppningsvis har en hel del historia kvar att berätta. ?