8074
Sök

Laga rosthål i underrede?

8 126 Inlägg
28 augusti
doktorduett skrev:
jaka54 skrev:
doktorduett skrev:
jag har ingen nytta av att se skadan, då jag ändå inte ska fixa det

Men vi andra vill gärna se skadan för att kunna ge råd!

hon ville inte ha råd, men hjälp med att hitta någon som kan laga hennes bil inför bes

Hon skrev ändå att hon skulle lägga upp en bild!

844 Inlägg
28 augusti
torsen skrev:
doktorduett skrev:
jaka54 skrev:

Men vi andra vill gärna se skadan för att kunna ge råd!

hon ville inte ha råd, men hjälp med att hitta någon som kan laga hennes bil inför bes

Hon skrev ändå att hon skulle lägga upp en bild!

ja det gjorde hon ju faktiskt. men hon ångrade sej det hon inte den första som gör.
det väldans iriterande när folk lägger up en tråd o sen inte återkommer

36 Inlägg
för 8 timmar sedan
Trådstartare
Hej alla.
Tack för alla svar. Jag låg hemma i influensan från Helvetet, så jag har inte tagit någon bild ännu. Jag ska fota så fort jag mår snäppet bättre. Hålet sitter precis under sparklådan. Där bildörren övergår till flygel.
Tack igen alla. Återkommer.
Mvh
Freja

36 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Hej igen.
Här kommer lite bilder:

https://www1.garaget.org/gallery/images/225/224277/224277-8dd00b5a13537f8aefa50523cedc7d04.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/225/224277/224277-e230b285360affd73702aed61befa836.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/225/224277/224277-020134712e7d7d5b25aff469c6c26fe2.jpg

Fri fart för ett fritt folk!
15 268 Inlägg
för 3 timmar sedan
igentligen skulle jag inte oroa mig för skadan  tror inte dom kommer säga något på bes..   men det jag reagerar på är att det ser ut som någon varit där tidigare och fuskat..

det kan vara ganska rostigt innan det blir en 2a   nu minns jag inte exakt i huvudet längre då det var länge sen jag höll på med sånt.   men det var typ 30% av tröskeln som är en bärande del. 

det ser ju inte hopplöst ut om dom inte varit där och spacklat tidigare ser lite misstänkt ut. 

men åk runt i trakten och leta efter dom där små verkstäderna.   

fråga runt bland arbetskamrater och dyligt  det finns dom som rostlagar men oftast är det inget man tycker är skoj att göra så man säger det aldrig högt smile

Kör fort så hinner inget hända...

4 291 Inlägg
för 1 timme sedan
Såg ju inte så himla farligt ut, såvida inte spacklet döljer något, som sagt.

Ska det lagas riktigt ordentligt bör ju framskärmen ner och riktigt se hur det ser ut.  Riskt för att det är försvagat uppåt mm.  Jag hade inte varit så sabla seriös om det var egen bil jag ämnade köra tills det blir skroten.

Rent av strunta i detta, beroende på hur "seriös" bilen är i övrigt. Kanske finns en massa annat på G.

Eller har bilprovningen redan dömt ut det?
Ibland fattar man inte vad som går igenom och ibland inte vad dom ojar sig om.

Ska jag gissa så har säkert en trottoarkant eller liknande stukat vikta plåten någongång och skapat en grogrund.
Kanske krasar lite om man lyfter med domkraft där. Lyft inne vid framvagnbalken istället vid däckbyte mm.

Visst går säkert också att bränna dit en plåt utanpå det där och kalla det good enough. Men halv o till semi-o seriösa jobb är det nog ingen verkstad som vill sätta sitt namn på.
Kan förstå dom.

Det KAN gå kabelhärva längs tröskelns insida. Så bara att bränna är det inte. Även mattan osv behöver lyftas, och rostskydd innuti tröskeln kan ta eld.  Man får vara lite förberedd.
Senast redigerat av Mossan1 (för 1 timme sedan)

4 341 Inlägg
för 48 minuter sedan
Troligen någon tidigare ägare i form av en "bilhandlare" som spackat till lite för att det ska se bra ut vid försäljing
trolige går det igenom besiktningen, men man kanske kan brosma rosten litet med tel tunnfluýtande rostskydd tex. Dinitrol ML

Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault

Sök