7580
Sök

Få tillbaka kolven på bromsarna bak när man byter bromsbelägg? Brådskande!! Fiat

14 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
Handlar alltså om en Fiat coupe och får ej tillbaka kolven BAK så ja kan sätta dit hela paketet igen...
Hur göra?
mvh/emelie

OBS GLÖMDE ALLTSÅ SKRIVA ATT DET HANDLAR OM BAK
Senast redigerat av Em_ (29 juli 2007)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
29 juli 2007
vet inte om d funkar på bil, men på hojj tar jag å pressar med en polygrip tång! lr en rörtång.. men vet osm sagt inte hur detta funkar på bil..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
29 juli 2007
båge skrev:
vet inte om d funkar på bil, men på hojj tar jag å pressar med en polygrip tång! lr en rörtång.. men vet osm sagt inte hur detta funkar på bil..

Funkar lika fint på bil det knepet ....

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Fartsyndare/Musik-narkoman
199 Inlägg
29 juli 2007
skall du bara "pressa" in kolven efter att ha bytt belägg?
i så fall får du försöka sätta upp oket mot tex fjäderbenet och ta tex, een 1/2" förlänkare och pressa in det... alternativt pressa in kolven med en polygrip....

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

14 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
vi har rpessat o pressat och den rubbar sig inte men tack ändå...
Är väl något special på den vet ej hur det fungerar...

Rakapparat
301 Inlägg
29 juli 2007
båge skrev:

så  brukar jag göra på bil iaf hmm brukar funka

4 767 Inlägg
29 juli 2007
Jag använde en skruvtving sist, det fungerade utmärkt.. Akta gummit runt kolven bara. smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Administratör
2 991 Inlägg
29 juli 2007
Jag vet inte hur det är på fiat men på audi och dom flesta vag bilar gängar man in kolven.....

En kopp av den svarta såsen...

1 827 Inlägg
29 juli 2007
Har du handbromsen i dott bakok så har du troligen skruvok. Då gäller det att skruva på kolven samtidigt som du trycker in den...

Testa det så funkar det säkert, lycka till!

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

14 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
jag tror man måste skruva på kolven men behövs specialverktyg för det?

14 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
Eisenhut skrev:
Har du handbromsen i dott bakok så har du troligen skruvok. Då gäller det att skruva på kolven samtidigt som du trycker in den...

Testa det så funkar det säkert, lycka till!

jo det behövs men behövs specialverktyg för det?

2 652 Inlägg
29 juli 2007
ja på audisar så andvänder man ett spec vektyg , fråga någon verkstad så får du säkert låna ,

Fartsyndare/Musik-narkoman
199 Inlägg
29 juli 2007
prova att sätta en tving som pressar in kolven  och "skruva" in kolven med en polygrip?

*det finns antagligen specialverktyg, men allt brukar gå med hjälp av kreativitet och envishet* smile

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

2 652 Inlägg
29 juli 2007
OBS
tänk på att inte skruva för långt in bara , då har du ingen handbroms-

14 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
Tack så jätte mycket för tipsen!
Vi klarade ut det tillslut utan special verktyg tack igen smile

24 Inlägg
11 augusti 2007
prova att skruva in det,så gjorde jag på en peugeot 306a som jagbytte på förut,det funkade bra med en helt vanlig skruvmejsel för mig,satte skruvmejselns långa "hals" i dom 2 spåren på kolven och vred runt..lycka till..smile

¤¤SPEEDPARTS¤¤That`s Why I`m ¤¤FASTER¤¤ Than You...:):)

med lem
1 925 Inlägg
11 augusti 2007
Yankster skrev:
prova att skruva in det,så gjorde jag på en peugeot 306a som jagbytte på förut,det funkade bra med en helt vanlig skruvmejsel för mig,satte skruvmejselns långa "hals" i dom 2 spåren på kolven och vred runt..lycka till..smile

om du hade läst i tråden innan du skrev hade du säkert sett att hon skrivit att dom redan klarat det ? smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Sök