BMW E36 3-serien??

Dibben
25 augusti 2007 · 25 Inlägg

Är de värt att skaffa en BMW e 36 som förstabil?? va har dom för vanliga fel? är de ofta mycke krångel med dom och ofta dyra fel osv??

Är de dyra att äga med reservdelar (jobbar på Hedin Bil) så ja har lite olika rabatter på olika ställen..

Skriv så mycke ni orkar behöver råd och tips!!

200sx
precision
25 augusti 2007 · 2 652 Inlägg

jag hade en bmw e36 318is som första bil ,, jag tycker de är en toppenbil , inga direkt fel på dom , givetvis slitdelar dom kan gå som spindelleder mm , men annars en problemfri bil ,.

jag körde min 2500mil \2år o bytte bara spindelleder fram.och romsbelägg fram .
rek e36 starkt spec 325 coupe

ekkin Skogenracing.com
25 augusti 2007 · 309 Inlägg

Köp en 325 Coupe! Helt underbara bilar smile

------> www.skogenracing.com <------
BMW 1602 Turbo "1.8L" (1972)
skumtezz
26 augusti 2007 · 306 Inlägg

min första bil va och är 318i
har inte vart ett enda problem med den,
som (precision) sa så är det ju bara slitdelar jag har fått bytt.. och det är fan inte dyra delar till den heller=)
så köp du en E36 du

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P
Lindberg88
26 augusti 2007 · 1 418 Inlägg

ska du ha en 318 så satsa iaf på en 94 eller nyare pga den äldre m40 motorn är kass!

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Cruelty
26 augusti 2007 · 140 Inlägg

lätt!!!! grymt bra bil!!!! vad har du tänkt dig för motor?

tyskt stål!
BMW 325 turbo "the resurrection of cruelty" (1992)
nitro87
26 augusti 2007 · 48 Inlägg

318 är väl lite väl slö kanske? det är ju nästan så inte effekten i en 325 är tillräckligt smile

tycker du ska satsa på en 325....

Live Free, Die Hard.
Dibben
27 augusti 2007 · 25 Inlägg

Cruelty skrev:
lätt!!!! grymt bra bil!!!! vad har du tänkt dig för motor?

hade tänkt mig en 328 coupe elle 4 dörrar

200sx
Miklen
27 augusti 2007 ·

coupé är så perkelää mycke snyggare.. sen är det en HELT okej bil smile me like

OverBoosted AUTOBAHNRASER
27 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

Jätte bra första bil skulle jag säga. en 325 eller 328 kostar flis i försäkring det är ända nackdelen men dom är extremt roliga o stabila bilar inte mkt som krånglar på dom så länge dom är väl skötta drar inte överdrivet bensin heller. smile snygga bekväma sportiga bilar helt enkelt.. jag har en bmw 318 (ska byta till en 325 förmodlig då ja vill åka snabbare) men iaf jag har den motorn som har så dåligt rykte om sig att pajja hela tiden. kan säga så här jag är super nöjd

Bilen är lång milare gått 28,000 mil nu men den är välskött kört bilen i 1500mil nu snart o ända problemet jag haft är soppa torsk hehe bytt olja o filter. thats all gått helt problem fritt.


Bmw osv..
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
27 augusti 2007 · 3 585 Inlägg

Har bara gott att säga om e36. speciellt coupeerna då de är sjukt mycket snyggare. tveka inte att köpa ny inmporterade ifrån tyskland (av ex import firmor) då du slipper i stort sett ALL rost. men kolla så att den är fräch i motor och säten och ratt och sådant (gämmfört med mil talen). även om den skulle vara skruvad ett par 1000mil så är den mycket bättre i plåten än en svensk). (om den inte är super välvårdad i sverige)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
OverBoosted AUTOBAHNRASER
27 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

ToTTeN skrev:
Har bara gott att säga om e36. speciellt coupeerna då de är sjukt mycket snyggare. tveka inte att köpa ny inmporterade ifrån tyskland (av ex import firmor) då du slipper i stort sett ALL rost. men kolla så att den är fräch i motor och säten och ratt och sådant (gämmfört med mil talen). även om den skulle vara skruvad ett par 1000mil så är den mycket bättre i plåten än en svensk). (om den inte är super välvårdad i sverige)

Helt riktigt. svenska e36or är i många fall riktiga lik i plåten.. MEN min kompis har en som är importerad 01 som också är ett rost lik hehe min är me import 01 men ser ut som ny igemfört med den smile Men som sagt inte mkt rost på bilarna när dom kommer från tyskland.. men nackdelen är att dom har desto sämre rostskydd mot sverige saltiga vägar så man får sköta om dom.


Bmw osv..
Legolol
27 augusti 2007 · 169 Inlägg

helt oki vi har en e 36 compact aut helt underbar att köra långt med bra komfort go väghållning å så lite slö kanske men det m´kan man ändra på

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?
Volvo Amazon "RaTzOnEn" (1969)
RobinBjolin
27 augusti 2007 · 356 Inlägg

Skaffa en BMW e36 me 328: motorn..Billigare än 325:orna i försäkring..PLUS att motoblocket i en 328 är i aluminium istället för 325:ans gjutgärn..Högre vrid i 328:an
Bara ett par tips..beslutet fattar du.

Flinder
27 augusti 2007 · 133 Inlägg

Jag är väldigt nöjd med min e36. Inte haft några problem alls riktigt bra bil smile psst köp en 328!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang