varvtalsgivare

KING-18
18 januari 2006 · 3 Inlägg

hej killar jag har varit på vw firma de kollade med dator vad är felet på ABS fick givare fel men min lampa lyser inte och hjul låser sig  kollade att ström kommer i lampa ABS men det gör det inte. Jag har svårt att tro varför lampa lyser inte när abs är ur funktion kan det vara ström som är fel hjälp mig

jonTe
20 januari 2006 · 5 710 Inlägg

Och får man fråga vad herrn har för bil?

MVH Jonas
..............
Sharky
20 januari 2006 · 10 287 Inlägg

Väldigt svårt att tyda ditt lingo. Skriv långsammare och använd . och ,

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Spawner
20 januari 2006 · 505 Inlägg

Hmm, jag vet inte riktigt, men så som jag fattade det så låser sig däcken, alltså ABSen är ur funktion, och att ABS lampan inte lyser.. Testa sätt på tändingen och kolla om ABS lampan lyser, gör den inte det så kan det vara så att du inte får någon ström till lampan, men hur som helst så funkar inte din ABS, så det kan vara vad som helst som är fel, det kommer att bli dyrt om du känner att du måste ha ABS...

Du har ett alternativ, du kommer ju inte igenom besiktningen med trasig ABS när det finns ABS på bilen, då kan du ta och koppla om ABS lampan så att den tänds och släcks samtidigt som oljelampan om du vill, det gjorde en kompis till mig när hans abs slutade funka och de på besiktningen gick på det.

Calibra Turbo 4x4
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang