kopplingen i botten

SwIng
6 mars 2006 · 100 Inlägg

som sagt, kopplingen i min bil ligger praktiskt taget nere i golvet! det går att koppla och växla utan problem men det är precis att den tar ordentligt!
när jag har kopplingen nertryckt till max räcker det att jag lyfter foten ett par centimeter så drar bilen :S.

vad kan det vara för fel?  bilen är en opel corsa-91 som endast rullat 7 800 mil.

bumpe Lastbilsmekaniker
6 mars 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, kolla vätske nivån för de kan va hydralmanövrerad på dem, kan va läckage eller bara låg nivå, är det wire så kolla om det hänt något med självjusteringen...

SwIng
6 mars 2006 · 100 Inlägg

bumpe skrev:
Hej, kolla vätske nivån för de kan va hydralmanövrerad på dem, kan va läckage eller bara låg nivå, är det wire så kolla om det hänt något med självjusteringen...

Det är wire på den. ok, det kan bara vara å spänna den lite grann alltså?

EbbeW
6 mars 2006 · 86 Inlägg

Vad har du för motor i Corsan? 1,4l motorn har kopplingskabel, så där borde det finnas en justerskruv vid kopplingsarmen på växellådan. Du har för stort spel. Justera, eller om det inte går, byt kabel. Kostar 150kr på Mekonomen.

SwIng
6 mars 2006 · 100 Inlägg

EbbeW skrev:
Vad har du för motor i Corsan? 1,4l motorn har kopplingskabel, så där borde det finnas en justerskruv vid kopplingsarmen på växellådan. Du har för stort spel. Justera, eller om det inte går, byt kabel. Kostar 150kr på Mekonomen.

jo det stämmer! 1.4 liters motorn på den. tack för tipset, hoppas att det inte är något allvarligare bara!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang