Chippning Stor Firma eller Liten Firma?

Sweeko
15 april 2008 · 28 Inlägg

Finns det några nackdelar att chippa bilen hos tex Jörg på Powerchip?
Om man jämnför mot tex Bsrab eller autotech?

Pratade med en säljare till Jörg och han sa att min bil skulle komma upp i ca 225-230hk
medan om man kollar på Bsrabs hemsida säger dem ca 239hk med deras steg 1.

Är ju så stor prisskillnad...

Westberg Japs :)
15 april 2008 · 775 Inlägg

vet ju inte om va för bil du pratar om men det är oftast samma chip o man får samma hk

Sweeko
15 april 2008 · 28 Inlägg

En Volvo S70 2,5T eller 2,4T -99 Dem är ju så ovis vilken motor det är och hur många hks man får?
Jo men om jag jämnför Bsr med Jörg så kostar Bsrs PPC box 8000kr och jörgs chip 2500kr.
För och nackdelar förutom att man kan koppla ur PPC boxen?

tobee
15 april 2008 · 735 Inlägg

Nackdelen med Jörg är ju att han håller till lite varstans. Strular det får du antingen vänta x antal veckor/månader innan han kommer tillbaka till samma ställe eller åka efter honom. När jag chippade min bil hos Jörg fick han besök av en frustrerad person vars bil inte startade och som hade åkt 50 mil(I en polares bil) för felsökning av boxen som Jörg hade lött in ett chip i...

micke777
15 april 2008 · 185 Inlägg

Jag skulle nog gå till en "större" firma. Finns ju flera att välja på för dig, bla Autotech o som du själv sa BSR.
Själv så e jag lite partisk o kan rek TM Racing, både bra service o stort kunnande.

Blida
15 april 2008 · 654 Inlägg

Dom flesta chip (färdiga) på marknaden är i dag rätt lika,nästan som alla vore serie producerade och utslussade till olika firmor=P.
Men ett tips är att INTE ta den firma som anger högst effekt,för chip företagen verkar vara på väg in i samma  era som slutstegs företagen försvann i.Ju högre siffra man anger desto fler kunder..Sen hur egentliga verkligheten är,är en annan sak.

Samt att välja en firma som du VET kommer kunna ge dig som kund support utan att behva efterlysa nån med hjälp av Säpo etc etc.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang