Ja, då var det dags för mig att så smått börja bygga på mitt projekt, fast jag ska vara ärlig och erkänna att jag kommer att lejja bort en del jobb till kunnigt folk så det blir riktigt snyggt...
Jag har som målsättning att den ska vara färdig till NÄSTA sommar... iaf till utseendet....
Det hela började med att jag köpte en S2:a mkt billigt förra våren, tyckte att ja fått en jäkla fin bil till en bra peng men där bedrog snålheten visheten, de första 8 månaderna bestog bara av haverier och dyra utgifter, till slut så tröttnade jag och skulle sälja den. Gav mig av till stockholm (har 45mil dit) för att byta bort den mot en BMW M5 men när jag kört i ca 2tim/20mil så brakade det till ute på motorvägen och bilen slutade driva, konstaterade att det var bakaxeln som kastat in hand-duken... När det väl var fixat så konstaterade jag att ja inte kan sälja den på några år med tanke på vad jag har spenderat på den så nu ska den bli en riktig blickfångare, inte någon raket på strippen men gärna ett varv på någon bana...
Projektbil: Audi S2 Coupe´-1992
Inhandlade delar
*kjolar
*ögonlock
*rieger-stötfångare bak
*Mitsubishi EVO VI-vinge
Delar som redan sitter på bilen
*RS-front
*18" RS6-fälgar
Saker som skall införskaffas snart
*Cupläpp
*Jappsdämpare???
*Väghållningskitt
*tjej-chip tror ja (ca 290hk)
*RS2-turbo
Vad planerar jag att göra med bilen för att den ska sticka ut då undrar ni kanske...
Jo ett sparkonto är öppnat som är avsett bara för denna lilla bilen.
www.stylingkompaniet.se ska få äran att montera sidokjolarna då de ska förlängas och plastas emot karossen, de skall även ta upp ett stort hål i den ena kjolen för att kunna dra ut slutröret där.
Cupläppen skall inte sitta precis emot frontspoilern som den gör på alla andra bilar, jag ska montera 1cm distanser med jämna mellanrum som är polerade.
Bakspoilern ska moddas lite grann, upphöjningen för slutröret ska läggas igen med plast eller liknande...
Huven ska få ett nytt utseende med ett stort hål i någon form där värmen kan hittaut ifrån turbo och grenrör
Höger framskärm ska få smaka vinkelslip för lite mer kalluft till motorn
Själva vingbladet på vingen ska draperas med kolfibervinyl, resten av vingen ska gå ihop med bilens nya lack
Lacken kommer stylingkompaniet att lägga, blir först nästa vinter, det blir en lack i 3st olika färger som bryter av varandra med olika motiv typ tribal, typ som stylingkompaniet:s BMW EM DESIGN
Blir även ett 3" system ifrån turbon med endast en racekatt och en fullflödesdämpare i form av jappsmodell
Inredningen tror jag inte det blir något större med, än så länge är planerna bara att bryta bort friskluftsintagen i mittkonsollen och ersätta dem med en kolfiberplatt som jag sen monterar en laddtrycksmätare i samt kletar på ett orginal S2-emblem
Aja, den som lever får se...