5872
Sök

klonkar rejält i framvagnen!

84 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
när jag kör oc bromsar lätt och släpper på bromsen så klonkar det i framvagnen. när jag kör på ojämn heter så klonkar det rejält. bilen är en BMW 525 TD (E34). vore tacksam för lite hjälp

8 156 Inlägg
12 maj 2008
Hur känns fjädringen?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 126 Inlägg
12 maj 2008
Det "klonkade" det på min gamla XR2:a också och då visade sig att båda fjädrarna fram var knäckta!

12 086 Inlägg
12 maj 2008
Det är "skrammelstagen", de långa som håller krängningshämmaren. Finns på biltema för 139kr styck.

Det är 90% dessa, är de dessvärre de resterande 10% är de oftast övre tvärstaget, kostar 650kr med bussning på biltema. Alt gör du som jag köper varenda jävla bussning och stag runt hela bilen för 2000kr i tyskland! smile Byte silentblocken senast ikväll, det va fkt inte så svårt som folk säger.

* Klåpare
1 718 Inlägg
12 maj 2008
Tippar också på stagen, hade samma skit på Forden.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

84 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
jo dämparna verkar vara friska, skulle inte tippa på det.. kan det vara spindelled eller länkarm? stabilisatorsstag är det inte iaf för de har jag bytt

84 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
inatt gungade jag bilen och högra dämparen klonkade lite när jag gunga kraftigt så den behöver bytas men sedan har vi ett annat fenomen... när jag bromsar och släpper bromsar släpper så klonkar det någonstans i framvagnen... när man tittar på hjulet utifrån och bromsar går hjulet bakåt lite som om den vore lös... vad kan det vara

Sök