2038
Sök

Projekt: Volvo 240 Turbo (R-Sport)*Ett beslut är fattat*

Skulle bli ersättaren av "Buken", men blev ett tråkigt kapitel som slutade i tingsrätten då vissa inte ville betala efter att de hade tagit emot den. Var en 83:as DL, omregistrerad med R-sportsats. Hade komplett... Visa mer

Forummoderator
0 Följare
187 086 Visningar
Projektet avslutat 9 maj 2012
Forummoderator
26 471 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
addesaab Man tackar smile Din Saab går framåt också..jag håller koll smile

Robban 245 Tackartackar. Synd bara inte bilen var lackmässigt lika fin som din 245:a..men..vem vet..en dag? smile

Children-Of-Bodom Haha..vem vet vad som kommer spelas på denna? Blir säkert porr nån gång också..du är välkommen att kika big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Trucker
1 220 Inlägg
6 november 2008
fan de blev ju riktigt bra! big_smile du få komma in till stan nån dag så ja få kika lite å bli avensjuk på din sterio:P

Vissa är bara bättre än andra!

413 Inlägg
6 november 2008
Ja det går framåt ..fixade på sportluftfiltret nyss så det låter kanon skönt:D bara avgassystem som fattas:Dhaha va bra att du gör det;)..seee ya.
Mvh:Andreas

Forummoderator
26 471 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
teamvolvoracing Haha kan jag väl. Har ju knappen där som du ville ha också som du ska få smile

addesaab Nice smile Blir nog sportfilter på min också men det kommer när ekonomin stabiliserar sig..

796 Inlägg
7 november 2008
Vilken film provades först?..den som ser det först vinner en tjugolapp eller valfritt pris i samma prisklass smile*

Convoy?roll

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Forummoderator
26 471 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Hasselstrom skrev:
Vilken film provades först?..den som ser det först vinner en tjugolapp eller valfritt pris i samma prisklass smile*

Convoy?roll

Rätt!
Bara att komma hit och inkassera pengarna tongue

Soubee
7 november 2008
Härligt med en 244 tråd big_smile Ser bra ut!

796 Inlägg
7 november 2008
AirOne skrev:
Hasselstrom skrev:

Convoy?roll

Rätt!
Bara att komma hit och inkassera pengarna tongue

Pengar?? Jag vill ha 20stycken Jenka toy!big_smile

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Forummoderator
26 471 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Soubee Haha jo..det finns ju ett par men..hoppas skrivandet ger nån glädje smile

Hasselstrom Haha..hm..finns såna ens kvar att köpa? big_smile

18 Inlägg
7 november 2008
hehe tongue var ju stiligt som fasen dedär

Forummoderator
26 471 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
240_Mange skrev:
hehe tongue var ju stiligt som fasen dedär

Man tackar smile

1 062 Inlägg
7 november 2008
fina bilder du fick upp på extra ljus rampen. vet du om man kan köpa en sådan från firma? tänkte på att du fick tag i nya fästen till den att sätta på bilen..

utbildad klant
2 197 Inlägg
7 november 2008
gott med sterio med skärm;) fett avis:P vad menar du vill du att sterion ska dö när du stänger av på nyklen?. då får du koppla till täningen. serru;)  finns ju två kabblar som ska gå till pluss eller? du ska ha den + kablen till täningen tror jag. å memory  till pluss tror ja:P  om jag minns rätt     Ha det

Mvh O.Frankeståhl

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 november 2008
Tackar för bilderna på extraljusfästet!
Precis så jag oxå tänkt göra smile

Vad har du änvänt för profilrör? 2.5x2cm eller?

Volvon börjar ju se vettigare å vettigare nu, men vill se bilder på den sängen som det pratades om tidigare wink

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (7 november 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
26 471 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
te_wik I och med att det inte var jag som svetsade bågen så har jag ärligt talat ingen aning om vad det är för profil på rören. Men. Det är samma storlek som övriga bågen i alla fall.
Bild på sängen vete sjutton..hur klämmer man in en sån i bilen? big_smile

oggy_swe Mjo det var det jag menade, att stereon ska dö när tändningen stängs av. Annars var jag rädd att den skulle dra ur batteriet om den fick stå i standbyläge - vilket den nu visade sig inte göra. Så. Det funkar bra som det gör nu. Ska dock leta upp dom där kablarna i ett annat ärende smile

Ricky Tackartackar smile Jag vet egentligen bara en firma som har grejerna, och det är en firma här i trakten. Kolla på "http://www.olconstruction.se/lighton.htm", för mer information. Bra service, bra priser smile

Forummoderator
26 471 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Update 32

081108

En liten, men ack så naggande uppdatering. Utan kopplingschema, och utan kunskaper, gav jag mig på att försöka koppla in voltmätaren. Efter allt som har hänt med just strömmen, känns det mer aktuellt än nånsin med en voltmätare, som åtmindstone kan varna lite i förtid, om fara är på ingående.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/498326_yrey9v.jpg
[Taget 081108]*spännande utan kopplingschema..*

Det var fyra kablar. En svart. En röd. En vit. En grön. Rent hypotetiskt så gissade jag på att i alla fall svart var jord, så först drog jag den. Det underliga med detta var att jorden under instrumentbrädan, var tom på kablar. Ja. Skruven satt där som alla andra skruvar, men inga jordkablar fanns monterade.
Ehm. Vart har dom tagit vägen..?
Hursomhelst. Sen drog jag en kabel från säkringsdosan - från säkringen med "day running lights" och provade mig fram för att se vilken av dem som fick mätaren att ge utslag. Detta var den röda, om jag nu inte minns fel.
Sen kopplade jag ihop den vita med den röda, för att få möjlighet att ändra färgerna i displayen. Snyggt och prydligt i en hylsa. Den gröna kabeln är därför den återstående kabeln, och därför minnessladden.
Skall koppla den på ström, om jag har klurat ut detta riktigt.
Men. Det blir i morgon smile

601 Inlägg
8 november 2008
AirOne skrev:
Update 32

081108

En liten, men ack så naggande uppdatering. Utan kopplingschema, och utan kunskaper, gav jag mig på att försöka koppla in voltmätaren. Efter allt som har hänt med just strömmen, känns det mer aktuellt än nånsin med en voltmätare, som åtmindstone kan varna lite i förtid, om fara är på ingående.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/498326_yrey9v.jpg
[Taget 081108]*spännande utan kopplingschema..*

Det var fyra kablar. En svart. En röd. En vit. En grön. Rent hypotetiskt så gissade jag på att i alla fall svart var jord, så först drog jag den. Det underliga med detta var att jorden under instrumentbrädan, var tom på kablar. Ja. Skruven satt där som alla andra skruvar, men inga jordkablar fanns monterade.
Ehm. Vart har dom tagit vägen..?
Hursomhelst. Sen drog jag en kabel från säkringsdosan - från säkringen med "day running lights" och provade mig fram för att se vilken av dem som fick mätaren att ge utslag. Detta var den röda, om jag nu inte minns fel.
Sen kopplade jag ihop den vita med den röda, för att få möjlighet att ändra färgerna i displayen. Snyggt och prydligt i en hylsa. Den gröna kabeln är därför den återstående kabeln, och därför minnessladden.
Skall koppla den på ström, om jag har klurat ut detta riktigt.
Men. Det blir i morgon smile

Visst är det nu en Volvo original voltmätare? smile Duktigt att klura ut allt detta helt utan kunskap eller schema wink

Forummoderator
26 471 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Nope..tyvärr är det inte en Volvo orginal sad Man kanske skulle försöka få tag i en sån..ingen dum ide smile

601 Inlägg
8 november 2008
AirOne skrev:
Nope..tyvärr är det inte en Volvo orginal sad Man kanske skulle försöka få tag i en sån..ingen dum ide smile

Det är klart du ska göra!! cool

Soubee
8 november 2008
Ne, pirat grejer är fina saker wink behåll mätaren som den är helst liggande löst vid växelspaken... det är ju en volvo tongue
Senast redigerat av Soubee (8 november 2008)

Sök