2036
Sök

Projekt: Volvo 240 Turbo (R-Sport)*Ett beslut är fattat*

Skulle bli ersättaren av "Buken", men blev ett tråkigt kapitel som slutade i tingsrätten då vissa inte ville betala efter att de hade tagit emot den. Var en 83:as DL, omregistrerad med R-sportsats. Hade komplett... Visa mer

Forummoderator
0 Följare
187 079 Visningar
Projektet avslutat 9 maj 2012
Forummoderator
26 471 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Pedaal Bra idé. Redan på jakt smile

Soubee Haaahaaa...ehm. Nej.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

601 Inlägg
8 november 2008
http://www.jon-erik.se/240delar.html där finns det smile lite grylligt kanske, men gå in under 3 - Elsystem och instrument och sen Extra instrument 1981-1988: Voltmätare (52 mm),  smile
Senast redigerat av Pedaal (8 november 2008)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 november 2008
Du hade rejält med otur i början men nu börjar det jävlar likna nått tongue
Snyggt med alla extraljus, men ska du inte ha en söklykta eller nått wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Forummoderator
26 471 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Rquired Mjo jag hade ju som det..men nu börjar det väl plana ut med oturen kanske tongue En sökarlykta hade varit fränt..men..tror det räcker med fem "sökarlyktor" för tillfället big_smile

Pedaal Tackar för sidan. Var in på blocket, där jag fann en drös med grejer. Bland annat en voltmätare orginal..och som det ser ut får jag köpa en massa grejer för 500 spänn. Återkommer om hur det går dock.
Sidan behåller jag. Var mycket intressant där som kan komma till användning framöver smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 november 2008
AirOne skrev:
te_wik I och med att det inte var jag som svetsade bågen så har jag ärligt talat ingen aning om vad det är för profil på rören. Men. Det är samma storlek som övriga bågen i alla fall.
Bild på sängen vete sjutton..hur klämmer man in en sån i bilen? big_smile

Okay smile

Sängen? Takräcken?? wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
26 471 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
AirOne skrev:
te_wik I och med att det inte var jag som svetsade bågen så har jag ärligt talat ingen aning om vad det är för profil på rören. Men. Det är samma storlek som övriga bågen i alla fall.

Okay smile

Sängen? Takräcken?? wink

Mvh Tommy

Så jag ska montera en hjärtformad säng på taket - eller på ett takräcke jag inte äger - och posera halvnaken i minusgrader..så ni allihopa får skratta..? big_smile

The one and only
1 091 Inlägg
9 november 2008
Nice multimedia anläggning du skaffat smile Vad kostade den? (kanske står någonstans i tråden?)

Men vore det inte bättre o flytta upp den till facket över ventilationen som det är på nyare 240is? Eller det kanske inte går o fälla ut skärmen då?

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 november 2008
AirOne skrev:
te_wik skrev:
AirOne skrev:

Okay smile

Sängen? Takräcken?? wink

Mvh Tommy

Så jag ska montera en hjärtformad säng på taket - eller på ett takräcke jag inte äger - och posera halvnaken i minusgrader..så ni allihopa får skratta..? big_smile

Host, Host.... Dedär med att posera var det väl ingen som sa nåt om? wink
Vilka fantasier du har... haha.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

SKÅNING
1 215 Inlägg
9 november 2008
Volvo Knugen skrev:
Nice multimedia anläggning du skaffat smile Vad kostade den? (kanske står någonstans i tråden?)

Men vore det inte bättre o flytta upp den till facket över ventilationen som det är på nyare 240is? Eller det kanske inte går o fälla ut skärmen då?

där har han andra mätare precis som jag så det är nog ganska utesluttet men vad vet jag!

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Forummoderator
26 471 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
alexm- Mjo hade jag inte haft mätarna på plats så hade nog stereon hamnat där i stället.

te_wik Haha..ojdå..kanske bara jag som vandrade iväg lite i mina egna fantasier..*host* big_smile

Volvo Knugen Jag har inte skrivit priset faktiskt. Men. För att inte ljuga kan jag uppdatera det när jag kommer hem till lägenheten där jag har kvittot smile
Oh..just ja. Har jag den i övre facket förresten..så tar kanten i. Det gör det visserligen nu också i nedre men jag tror inte det är lika farligt nu som om jag skulle ha haft där uppe.

Mr White
1 072 Inlägg
9 november 2008
Pedaal skrev:
http://www.jon-erik.se/240delar.html där finns det smile lite grylligt kanske, men gå in under 3 - Elsystem och instrument och sen Extra instrument 1981-1988: Voltmätare (52 mm),  smile

De är bara det att han är duktig på å ta betalt för grejerna smile..Hittar billigare på blocket eller tradera.

Forummoderator
26 471 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Robban 245 skrev:
Pedaal skrev:

De är bara det att han är duktig på å ta betalt för grejerna smile..Hittar billigare på blocket eller tradera.

Haha märkte det...100 spänn för en liten plastgrej jag kan plocka gratis på skroten till och med..hm tongue
Men. Det var stort utbud där i stället. Mycket grejer som kan vara kul att ha.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
9 november 2008
AirOne skrev:
Robban 245 skrev:
Pedaal skrev:

Haha märkte det...100 spänn för en liten plastgrej jag kan plocka gratis på skroten till och med..hm tongue

joo han har rätt saftiga priser ibland, men alla mätar ramar o sånt, små plastdetaljer, allt sånt är i volvo original förpackning tongue

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Forummoderator
26 471 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
AirOne skrev:
Robban 245 skrev:

joo han har rätt saftiga priser ibland, men alla mätar ramar o sånt, små plastdetaljer, allt sånt är i volvo original förpackning tongue

Mjo. Man får vad man köper förmodligen, medan på skroten vet man inte om det funkar eller ej. Men det är klart..man får ju lämna tillbaka saker man plockat från skroten också..

Forummoderator
26 471 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Update 33

081109

Fortsättning följer från gårddagen. Det som stod på gångordningen var att montera hållaren i a-stolpen, och sen dra kablarna lite snyggt. Kanske man skulle ge sig på att försöka koppla minnessladden också.

Grejen var att hållaren var sned i formen. Upptryckt på a-stolpen lite provisoriskt så räckte den inte hela vägen till kanten inne vid framrutan. Svårt att förklara..men. Äsch. Man böjer väl till den lite då?
"Kanske man ska värma först..", hann jag tänka..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/499233_fya5pz.jpg
[Taget 081109]*..så ska det inte se ut..*

Jahapp. Toppen. Hållaren går av. Duktigt gjort, Lars. Så. Man får ge sig på den andra. Denna gång med lite mer försiktighet..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/499249_xk113w.jpg
[Taget 081109]*fila fila fila..med vinkelslipen går det fort..*

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/499251_2ix56g.jpg
[Taget 081109]*..typ så här ska det se ut..*

Men i och med att hållaren är av universaltyp, blir det en stor glipa upptill. Detta kan inte accepteras. Så jag rotade fram ur några gömmor, en gul skumgummituss. Denne klipptes till i lagom storlek, och lackades sedan med svartfärg.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/499253_qme2xe.jpg
[Taget 081109]*..lackad skumgummituss..*

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/499255_rjxhbi.jpg
[Taget 081109]*Aaaaah...kallbrand? big_smile*

Så. Efter att färgen hade torkat så var det dags att montera hela bygget då. Dit me en lämplig skruv, och så började man skruva..tamefan om inte bilen gav igen för att jag..ja inte vet jag. Kört så hårt med den?
Plötsligt har man en skruvmejsel genomborrad framför tumnageln..
Aj sa jag och försökte fortsätta skruva. Men kroppen ville inte. Så jag gick in och rengjorde såret i stället.
Döm av min förvåning när jag sen svimmar kort därefter?
Jajemän. Hann precis sätta mig ner, då. Poff.

Ja herregud. Morsan tyckte jag var galen som - efter en kort stund i soffan efteråt - går ut och fortsätter montera, denna gång dock med en maskindriven skruvdragare. Vadå? Jag ville ju bli klar? Med plåster på fingret som snabbt blev genomblodat, blev hållaren monterad. Snyggt och prydligt. Kablarna däremot skall dras lite snyggare under panelen dock.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/499268_15bvi5.jpg
[Taget 081109]*Monterad. Äntligen. Funkar? Jajamän!*

SKÅNING
1 215 Inlägg
9 november 2008
tjusigt tjusigt, kul eller ja kul och kul men att det finns fler som skadar sig när dom mekar trodde nästan att det bara var jag som gjorde det

blev ju skit bra det där!

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Slav
1 454 Inlägg
10 november 2008
Det är så kul att läsa när de händer saker smile hos mej står de tyvärr still just nu sad.
Lite tur i oturen att de bara var tummen iaf, satte en radiomejsel genom handen i torsdags ja sad de gjorde ganska ont.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 november 2008
hehe jag har oxå skadat mig så hårt att jag svimmat, eller inte riktigt svimmat men fått lägga mer ner då allt svartnar och man bara kallsvettas... Men vaknat efter ett tag..

Plåster?? Toapapper och el tejp! wink

Mvh Tommy

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
10 november 2008
blev rätt scysst ju smile

C H E V R O L E T <3

Forummoderator
26 471 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom Tackar smile

te_wik Jajo men nästan pinsamt att man svimmar för att man skadat tummen *host*

Henka_ Lät djävulskt illa med radiomejseln...vad nu det är. Men. Ont lät det i alla fall. Men. Tur man har två händer, eller hur? tongue

alexm- Haha du anar inte hur ofta jag gör illa mig, men det nämns inte i tråden. Lite ska man väl tyckas vara proffs ändå..eller..ja. Tar man 3 veckor på sig att byta fjädrar kanske man inte är så proffsig ändå..

En gör så gott han kan smile

Sök