Update 33
081109
Fortsättning följer från gårddagen. Det som stod på gångordningen var att montera hållaren i a-stolpen, och sen dra kablarna lite snyggt. Kanske man skulle ge sig på att försöka koppla minnessladden också.
Grejen var att hållaren var sned i formen. Upptryckt på a-stolpen lite provisoriskt så räckte den inte hela vägen till kanten inne vid framrutan. Svårt att förklara..men. Äsch. Man böjer väl till den lite då?
"Kanske man ska värma först..", hann jag tänka..
[Taget 081109]*..så ska det inte se ut..*Jahapp. Toppen. Hållaren går av. Duktigt gjort, Lars. Så. Man får ge sig på den andra. Denna gång med lite mer försiktighet..
[Taget 081109]*fila fila fila..med vinkelslipen går det fort..*
[Taget 081109]*..typ så här ska det se ut..*Men i och med att hållaren är av universaltyp, blir det en stor glipa upptill. Detta kan inte accepteras. Så jag rotade fram ur några gömmor, en gul skumgummituss. Denne klipptes till i lagom storlek, och lackades sedan med svartfärg.
[Taget 081109]*..lackad skumgummituss..*
[Taget 081109]*Aaaaah...kallbrand?
*Så. Efter att färgen hade torkat så var det dags att montera hela bygget då. Dit me en lämplig skruv, och så började man skruva..tamefan om inte bilen gav igen för att jag..ja inte vet jag. Kört så hårt med den?
Plötsligt har man en skruvmejsel genomborrad framför tumnageln..
Aj sa jag och försökte fortsätta skruva. Men kroppen ville inte. Så jag gick in och rengjorde såret i stället.
Döm av min förvåning när jag sen svimmar kort därefter?
Jajemän. Hann precis sätta mig ner, då. Poff.
Ja herregud. Morsan tyckte jag var galen som - efter en kort stund i soffan efteråt - går ut och fortsätter montera, denna gång dock med en maskindriven skruvdragare. Vadå? Jag ville ju bli klar? Med plåster på fingret som snabbt blev genomblodat, blev hållaren monterad. Snyggt och prydligt. Kablarna däremot skall dras lite snyggare under panelen dock.
[Taget 081109]*Monterad. Äntligen. Funkar? Jajamän!*