alexm- skrev:
oj här har det grejats igen ser jag riktigt fint blev det med original mätaren, alltid extra kul om man kommer billigt undan också

Mjo. Ska bara greja belysning för det fattas, så kommer det bli bra

Update 36
081118
Blir bara en textuppdatering nu. Hade ett antal grejer som stod på planeringen, men när ljuset började tryta stod man där och ingenstans hade man kommit. Inte ens en bild blev tagen.
Första saken på dagordningen var att byta bromsbeläggen fram. Jahapp. Började på förarsidan.
Först vägrade sprintarna. En gick av, den andra fick jag lös. Men ville dom tunna genomgående bultarna lossna?
Nehejdå. Inte alls. Smorde och hade mig, skrek och svor åt skiten. Bankade med hammaren och drog med både tång och större don men inte då.
Hade till och med lös hela oket för att komma åt bättre. Men. Utan resultat.
Andra saken på dagordningen var att ha lös hjullagren för att justera så det glappade mindre. Jahapp. Lös med hatten och så var det sprinten. En sprint som även den vägrade släppa taget. Spelade ingen roll hur mycket jag svor åt den. Grannarna måste ha trott jag var galen.
Så.
När det började skymma så var det bara att montera ihop alltihopa och även upptäcka att en hjulbult är alldeles åt helvete - som att det inte räckte med irriterande småproblem?
Plus att låset på passagerarsidan numer fattas, efter helgens idioti då en viss undertecknad glömde nycklarna i bilen - IGEN - så en kompis fick göra "inbrott".
Håhåjaja.