1421
Sök

Projekt: Volvo 240 Turbo (R-Sport)*Ett beslut är fattat*

Skulle bli ersättaren av "Buken", men blev ett tråkigt kapitel som slutade i tingsrätten då vissa inte ville betala efter att de hade tagit emot den. Var en 83:as DL, omregistrerad med R-sportsats. Hade komplett... Visa mer

Forummoderator
0 Följare
187 056 Visningar
Projektet avslutat 9 maj 2012
Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 november 2008
AirOne skrev:
te_wik Jajo men nästan pinsamt att man svimmar för att man skadat tummen *host*

haha säg inte det tongue Höll på lossa toppen på en gammal sketen 740 förra sommaren.
Satt som faan och tillslut sprack Kamasa Tools hylsan! och min armbåge far in i någonting och jag träffar självklart nerven som går där. Saatan vad jag skrek och jag låg ner i ca 1 timme utan att kunna stiga upp, det bara svartnade.
Det var den värsta smärta jag upplevt, bra mer ont än då bilen rasade över mina fingrar när jag bytte däck, och klämde fingrarna mellan skärmkanten och mina nya dubbdäck wink

Nåja, fick en ny Kamasa hylsa på garantin iaf wink haha.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (10 november 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
26 471 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
AirOne skrev:
te_wik Jajo men nästan pinsamt att man svimmar för att man skadat tummen *host*

haha säg inte det tongue Höll på lossa toppen på en gammal sketen 740 förra sommaren.
Satt som faan och tillslut sprack Kamasa Tools hylsan! och min armbåge far in i någonting och jag träffar självklart nerven som går där. Saatan vad jag skrek och jag låg ner i ca 1 timme utan att kunna stiga upp, det bara svartnade.
Det var den värsta smärta jag upplevt, bra mer ont än då bilen rasade över mina fingrar när jag bytte däck, och klämde fingrarna mellan skärmkanten och mina nya dubbdäck wink

Nåja, fick en ny Kamasa hylsa på garantin iaf wink haha.

Mvh Tommy

..jag säger bara en sak; aj!
Du om nån verkar ha otur..men..tur du fick en ny hylsa i alla fall big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Slav
1 454 Inlägg
10 november 2008
radiomejsel är en väldigt liten och oftast vass liten sate, som gjord för att stick sej med tongue ja de e tur man har två händer tongue

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Forummoderator
26 471 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
Henka_ skrev:
radiomejsel är en väldigt liten och oftast vass liten sate, som gjord för att stick sej med tongue ja de e tur man har två händer tongue

Jaha en sån..såna smala? Mjo kan kännas rätt bra, oavsett vad det är för verktyg big_smile

195 Inlägg
11 november 2008
Oj vad långt ner skärmen kom wink riktigt bra kvalitet på den där dvdn.
Nu va man inte ensam me dvd i bilen längre smile hehe, tur du har nått att göra vid rödljusen hädanefter wink

Mätare i a-stoplen is the shit! smile

601 Inlägg
11 november 2008
Det hinner alltid hända nånting mellan varje gång man är inne på gorg!! Du kämpar på bra i garaget du! smile Snyggt med mätaren!

Forummoderator
26 471 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
Pedaal En gör så gott han kan smile Men. Kan meddela att ett litet paket med himliga prylar är på gång snart i alla fall. Billigt, men naggande gott smile

Mattsvart Bara jag får tillbaka Gltn: så lär det nog bli att jag tar med mig dvdspelaren i den bilen, och då hamnar spelaren i det övre facket. Får se om det passar bättre för just nu är passformen helt åt skogen.
Den som lever får se smile

Forummoderator
26 471 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
Update 34

081114

Idag kom paketet. Det komiska var att jag fick smset från bussgods tjugo över sju i morse, och då hade jag inte gått och lagt mig ännu. Jag och ett par kompisar hade varit ute och sladdat i den nytillkomna - och välkomnade - halkan. Så. Det var bara att åka och hämta det på direkten.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/501852_o1160o.jpg
[Taget 081114]*Paketet upplagt på bordet. Vad kan det innehålla?*

Trodde det skulle vara nån hake med köpet. Det kändes liksom lite för bra. Det jag var mest ute efter var voltmätaren. Orginal vdo-mätare kommer sitta finare än den kinatillverkade "7-färgers" som sitter i A-stolpen för tillfället.

Paketet innehöll:

Vdo-mätare (volt) som ovan nämnt
Snowcap
Nya bromsbelägg fram
Alla nio midjelister (svarta)

Hade inte väntat mig att snowcapen skulle vara i sånt gott skick. Visserligen var de yttre fästena avskalade, men det löser sig alltid med montering. Finns ju andra sätt. Allra minst hade jag väntat mig att de nio listerna skulle ha kvar alla sina plastpluppar.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/501857_8u4q5n.jpg
[Taget 081114]*Bromsbelägg i kartong och vdo-mätaren..nice*

Och bromsbeläggen var välkomna. Ska se över vänstra hjullagren när man ändå håller på och byter. Sen ska det sluta gnissla när man bromsar! smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/501860_l0fupq.jpg
[Taget 081114]*Allt samlat samlat. Otroligt bra packat i kartongen. Eloge till säljaren*

Och priset nu då? Jo.
500 spänn. För alltihopa. Det tycker jag var helt okej smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 november 2008
Satan så billigt du kom undan med detdär!!!

Blir fin fint!

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

245 Inlägg
14 november 2008
du hade kunnat få lister å snowcap av mig, om du stått för frakten, har en massa bröte te 240;is liggande, sugen på r-sport fram å koni bak?

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

Forummoderator
26 471 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
te_wik Jo jag trodde han drev med mig. Ge ett bud tyckte han och jag var uppe på en tusenlapp i den första tanken. Jag är helt klart nöjd i alla fall smile

tias aka katten Vart har du hållit hus tidigare då? smile Allt med R-sport är intressant...men jag har verkligen inte orken att byta framdämparna EN gång till haha. Fy sjutton vilket jobb det var. Beror på om du säljer dem oerhört superbilligt så jag kan ha dem liggandes till nästa säsong tongue
Men. Så billigt vill nog ingen sälja sad
Bak skulle jag dock ha haft andra dämpare..men..ekonomin är just nu extremt ansträngd..men..framöver kanske? Vad vill du ha för dämparna bak?
Och, har du nåt annat roligt liggandes? smile

245 Inlägg
15 november 2008
tias aka katten Vart har du hållit hus tidigare då? smile Allt med R-sport är intressant...men jag har verkligen inte orken att byta framdämparna EN gång till haha. Fy sjutton vilket jobb det var. Beror på om du säljer dem oerhört superbilligt så jag kan ha dem liggandes till nästa säsong tongue
Men. Så billigt vill nog ingen sälja sad
Bak skulle jag dock ha haft andra dämpare..men..ekonomin är just nu extremt ansträngd..men..framöver kanske? Vad vill du ha för dämparna bak?
Och, har du nåt annat roligt liggandes? smile

har väl det mesta till en glt-83a. Köpte en jag skulle bygga om, men vart en massa skit i mellan, personligt å sjukdom, så orken försvann, nu har föräldrarna bestämt att mina 240;is ska bort. Så jag försöker sälja dom

BMW 540 e39 -97

Forummoderator
26 471 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
Update 35

081115

Skulle ha skruvat duktigt idag. Men. Det blev inte så. Hann med två grejer..av..ja. Fem tror jag.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/502308_jqpi3a.jpg
[Taget 081115]*Voltmätaren monterad..*

Upptäckte dock att belysningen fattas, då det är en liten stickkontakt man trycker upp i rumpan
på mätarhuset. Skall nog modda en liten egen version av det där för att få igång belysningen.
Men. Det blir en annan dag.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/502309_jt9b2u.jpg
[Taget 081115]*..och en snowcap monterad..*

Snowcapen var nog enklast. Har bestämt att den förblir nog svart ändå. I alla fall i början. Annars hade det kunnat blivit läckert att lacka den i bilens färg också..som..eh..ja. Är svart det också..fast..grå tongue
Fick köra med buntband ute i kanterna för att den ska sitta kvar. Nej det är inte för att bilen går för fort..utan för att fästena var trasiga smile

tias aka katten Låter helt klart intressant i alla fall. Men. Beror på som sagt vad du vill ha för grejerna. Är nog mycket jag är intresserad av. Har du någon bild på skönheten? smile

245 Inlägg
15 november 2008
AirOne skrev:
Update 35

tias aka katten Låter helt klart intressant i alla fall. Men. Beror på som sagt vad du vill ha för grejerna. Är nog mycket jag är intresserad av. Har du någon bild på skönheten? smile

http://www.blocket.se/vi/18146657.htm?ca=6_s&last=1 tror det finns nån på galleriet här åxå

BMW 540 e39 -97

Forummoderator
26 471 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
tias aka katten skrev:
AirOne skrev:
Update 35

http://www.blocket.se/vi/18146657.htm?ca=6_s&last=1 tror det finns nån på galleriet här åxå

Aha där ser man.
Haha. Undrar vad det kostar att skicka framdörrarna *ser hundralapparna flyga sin kos* tongue
Usch. Mycket man vill ha. Mycket plånboken inte vill man ska ha..

245 Inlägg
16 november 2008
du får väl göra som jag å några polare gjorde, vi satte oss i bilen å blåste upp te dina trakter å hämtade en bil, du kan ju tänka vad en 940 turbo på vintern drar, med biltransport efter tongue

BMW 540 e39 -97

Forummoderator
26 471 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
tias aka katten skrev:
du får väl göra som jag å några polare gjorde, vi satte oss i bilen å blåste upp te dina trakter å hämtade en bil, du kan ju tänka vad en 940 turbo på vintern drar, med biltransport efter tongue

Haha jo det lär ju min plånbok tycka om smile

SKÅNING
1 215 Inlägg
18 november 2008
oj här har det grejats igen ser jag riktigt fint blev det med original mätaren, alltid extra kul om man kommer billigt undan också smile

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Forummoderator
26 471 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
alexm- skrev:
oj här har det grejats igen ser jag riktigt fint blev det med original mätaren, alltid extra kul om man kommer billigt undan också smile

Mjo. Ska bara greja belysning för det fattas, så kommer det bli bra smile

Update 36

081118

Blir bara en textuppdatering nu. Hade ett antal grejer som stod på planeringen, men när ljuset började tryta stod man där och ingenstans hade man kommit. Inte ens en bild blev tagen.

Första saken på dagordningen var att byta bromsbeläggen fram. Jahapp. Började på förarsidan.
Först vägrade sprintarna. En gick av, den andra fick jag lös. Men ville dom tunna genomgående bultarna lossna?
Nehejdå. Inte alls. Smorde och hade mig, skrek och svor åt skiten. Bankade med hammaren och drog med både tång och större don men inte då.
Hade till och med lös hela oket för att komma åt bättre. Men. Utan resultat.

Andra saken på dagordningen var att ha lös hjullagren för att justera så det glappade mindre. Jahapp. Lös med hatten och så var det sprinten. En sprint som även den vägrade släppa taget. Spelade ingen roll hur mycket jag svor åt den. Grannarna måste ha trott jag var galen.
Så.
När det började skymma så var det bara att montera ihop alltihopa och även upptäcka att en hjulbult är alldeles åt helvete - som att det inte räckte med irriterande småproblem?

Plus att låset på passagerarsidan numer fattas, efter helgens idioti då en viss undertecknad glömde nycklarna i bilen - IGEN - så en kompis fick göra "inbrott".

Håhåjaja.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2008
Ojdå.. de är mkt enklare än så att att komma in i en 240 big_smile behöver inte ens verktyg, allt som behövs sitter utanpå bilen smile

Har låst in nycklarna flera gånger jag men, så jag har lärt mig wink

Mvh Tommy

Sök