4844
Sök

Fartspärr till 200km/h pontiac firebird -96

260 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Hej. En kompis har en firebird, v6a automatlåda.. Han har en fartspärr som slår in vid 200km/h och jag undrar hur man får bort den? Är det en elektriskt fartspärr som går att ta bort via en dator eller hur fungerar den? /Mvh

198 Inlägg
11 september 2008
Han måste in i PCM och programmera bort fartspärren

1332 - Överjävlig

260 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Habobo skrev:

Och var och hur gör han det? Nått han måste köpa? big_smile

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
14 september 2008
camaro67 skrev:
Skulle tro att ett chip tar bort spärren. Men varför vill man ta bort spärren för?

Åka fortare....? tongue

Allt för den där jävla hatten!

Meister
6 763 Inlägg
14 september 2008
THEBADGUY skrev:
camaro67 skrev:
Skulle tro att ett chip tar bort spärren. Men varför vill man ta bort spärren för?

Åka fortare....? tongue

Hur mycke då? Eftersom att de är en 6:a så lär den inte göra så värst mycke mer än 200.

260 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
THEBADGUY skrev:
camaro67 skrev:

Åka fortare....? tongue

Hur mycke då? Eftersom att de är en 6:a så lär den inte göra så värst mycke mer än 200.

Sant.. Dock har han en växel kvar när fartspärren går in smile

Meister
6 763 Inlägg
14 september 2008
Krink skrev:
camaro67 skrev:
THEBADGUY skrev:

Åka fortare....? tongue

Sant.. Dock har han en växel kvar när fartspärren går in smile

Joo men den orkar bilen ändå inte varva ur. Går de snabbt från 190 till 200 eller går de segt?

543 Inlägg
14 september 2008
min v6a går lite fortare än 200, kolla mina bilder smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

198 Inlägg
14 september 2008
Krink skrev:
Habobo skrev:

Och var och hur gör han det? Nått han måste köpa? big_smile

Han behöver programvara eller hjälp av någon som har den programvaran. De som är vanligast är väl LT1Edit och Tunercat. Gå in på www.tacs.nu och kolla om han inte kan få hjälp. Finns folk där som har program. Vet inte om det finns någon typ av programmerare tex Hypertech, som går att använda. Han kan ju kolla på www.summitracing.com om det finns någon sådan till hans bil och om den tar bort fartspärren.

1332 - Överjävlig

Sök